INAPOI
Envisia

Envisia

Adriana Lobda

Founding Member

Cum ar trebui sa priveasca un finantist brandingul?

Cand te uiti la o companie nu te uiti numai la cifre. Nu te uiti la cat incaseaza si cat plateste. Te uiti la mediul in care activeaza. Te uiti la piata, la oameni, la riscuri, la oportunitati. Toate astea sunt capturate intr-o munca de consultant big four. In momentul in care gandesti un branding, tot din aceasta perspectiva nu inseamna doar cheltuiala, nu inseamna bani cheltuiti si apoi in secunda doi te astepti sa-ti vina un return, sa-ti vina toti clientii la usa. Este o investitie pe termen lung pe care o poti coantifica sau o poti evalua intr-un rastimp. Desi multi spun ca nu se vad aceste investitii in partea de financiar, tu iti construiesti acolo un goodwill. Tu iti construiesti o imagine. Iti construiesti acel activ necorporal care iata acum capata o valenta din ce in ce mai mare alaturi de knowledge-ul pe care il are compania, talentul pe care il ai in companie, francize si asa mai departe, acest brand devine din ce in ce mai important. Un potential investitor poate sa-l coantifice si iata ne jucam acum in peisajul foarte multor achizitii. El practic reprezinta diferenta dintre cat iti aloca, cum iti evalueaza business-ul si cat ai tu in situatiile financiare. Deci este un element distinct, din ce in ce mai vizibil si acum imi vine in minte daca ne uitam la marile companii de pilda, la care tanjim si noi sa ajungem evident. Valoarea lor practic se imparte cam in 40% brand si doar 60% active sau in cazul unor companii de IT chiar si mai mult.

Deci, din punctul meu de vedere, acest brand este din ce in ce mai important si este foarte constientizat in ultima vreme de cei care se uita pe piata de achizitii.

Cum se face evaluarea unui brand?

Este diferenta dintre valoarea pe care ti-o acorda piata. De pilda daca esti o companie listata pe o piata reglementata, este valoarea capitalizarii mai putin valoarea activelor nete tangibile din situatiile tale financiare. Este o evidenta, un adevar dat de piata, evident exista si metodologii de evaluare de brand care sunt facute de specialisti de succes pe baza clasicelor fluxuri de numerari viitoare.

Cum a fost prima experienta cu INOVEO?

Mi-am duc aminte ca am avut discutii legate de acest proiect. Era clar momentul sa-l incepem. Eu am mai trecut dar oarecum la mare departare printr-un astfel de proces de rebranding prin organizatiile in care am lucrat. De data aceasta l-am simtit cu totul diferit. L-am simtit ca fiind parte din personalitatea mea si ce urmeaza sa fac si mi-am dat seama ca va fi urmatorul pas necesar in dezvoltarea noastra. Ne va ajuta sa stam impreuna la masa, sa gandim, sa regandim, sa avem emotii, sa ne aliniem visurile si sa punem la punct o strategie noua.

Cum ai privit tu procesul de branding?

Mi s-a parut un proiect foarte serios si foarte necesar. Mi-am pus intrebarea cum o sa masuram acest return. Nu e usor desi oamenii de marketing vorbesc despre asta, return on investment in procesul de rebranding. Inca suntem in proces de a-l masura. M-am gandit ca nu o sa avem foarte multe informatii sau nu o sa avem o foarte mare structura, dar am inteles ca nu trebuie sa fie un return imediat sau sa nu ne asteptam sa fie un return imediat si daca e vorba de “investitii” pe termen lung. Atunci am zis da, alaturi de partenera mea, musai sa trecem printr-un asemenea proces, pentru ca ne ajuta.

Cele mai recente

Envisia Andreea Filip

Envisia

Andreea Filip

Senior Marketer

Fusion

Fusion

Ionela Rotaru

General Manager

Teilor

Teilor

Iulia Novac

Marketing Director

INOVEO Brand Talks – Stellaris

Stellaris

Romeo Ghica

COO

INOVEO Brand Talks – Envisia

Envisia

Adela Jansen

Board Member

NIMET

NIMET

Samy Numan

Managing Director & Founder

Enache Pirtea & Asociatii – Madalin Enache

Enache Pirtea & Asociatii

Madalin Enache

Senior Partner

Lyset

Lyset

Carmen Draghici

Co-Founder

Today

Today

Nadia Visan

Gifts Experience Creator

Radio Zu – Mihai Morar

Radio Zu

Mihai Morar

Founding Member & Host

Envisia Gabriela Hartescu

Envisia

Gabriela Hartescu

Dean, COO & Board Member

Continental Hotels

Continental Hotels

Adina Marculescu

Director Sales & Marketing

Innoship

Innoship

Daniel Nicolae

Co-Founder

Enache Pirtea & Asociatii

Enache Pirtea & Asociatii

Simona Pirtea Enache

Managing Partner

UNIKAT

UNIKAT

Gabriel Muntean

CEO

Novatik

Novatik

Dan Mircescu

CEO

INFINEXA

INFINEXA

Radu Tudor

Senior Partner

INFINEXA

INFINEXA

Adrian Lotrean

Managing Partner

Envisia

Envisia

Carmen Micu

Founding Member & CEO

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM