Envisia
Carmen Micu
Founding Member & CEO
Ce este procesul de branding?
A fost un moment remarcabil in primul rand pentru ca pentru mine era un vis devenit realitate. M-am intors dupa o perioada in care am lucrat si in afara Romaniei si standardele cu care eu eram obisnuita vis-a-vis de branding, rebranding si tot ce inseamna calitatea unui astfel de serviciu erau pe un nivel international. Sigur ca nu vreau sa spun ca Romania e departe de Europa sau de ce inseamna act de marketing la nivel ridicat, dar nu ma asteptam sa gasesc ceea ce cautam pe nivelul pe care eu il cautam in Romania prin intermediul INOVEO.
Ce a contat cand ati ales INOVEO?
Practic credentialele voastre. Clientii pe care i-ati avut. Succesele anterioare. Momentul in care ne-ati prezentat echipa a contat foarte mult ca erai in primul rand tu implicata, aveam credentialele tale si trebuie din nou sa spun ca omul sfinteste locul. Din acest punct de vedere pe parcursul proiectului, in momentul in care tu ai adaugat in mod specific oameni cu competentele specifice de care s-a dovedit ca noi aveam ulterior nevoie, aici il mentionez pe Juergen, a contat din nou foarte mult.
Si inca un lucru care a contat foarte mult a fost ghidajul tau permanent in proces. Atunci cand aveam sincope poate de intelegere, sincope poate de comunicare, faptul ca tu ai fost acolo si ne-ai tinut de mana, ne-ai explicat, ne-ai lamurit, aduce foarte mult pentru zona asta antreprenoriala sa simta ca e cineva alaturi de el, de om, de antreprenor in parcurs.
De ce sa participe toti stakeholderii brandului in workshop?
Pentru mine a insemnat acel parcurs profesional pe care mi-l doream pentru constructia brand-ului nostru. Si incep de la intrebarea ta precedenta. Este foarte important sa construiesti aceasta relatie dintre brand-ul tau si consumatorul sau clientul tau. Aceasta relatie are foarte multi stakeholderi. Are foarte multi interlocutori, sa spunem. Nu e numai clientul intern care pot sa fie cei din departamentul vanzari sau cei din departamentul financiar sau cei din departamentul logistica, nici nu mai pomenesc de marketing, ca ei sunt sefii aici ca sa zic asa dar ai si acei interlocutori externi care nu sunt numai distribuitorii tai, nu sunt numai oamenii tai de vanzari de la terti, nu sunt numai agentiile de publicitate sau agentiile de marketing sau agentiile de PR sau agentiile de public affairs, nu sunt uneori numai autoritatile sau organele reglementatoare, depinde in ce fel de piata activezi, daca esti o banca, deci ai acolo deasupra ta Banca Nationala a Romaniei, ai uneori si alte comisii parlamentare deci toti interlocutorii tai sunt practic 360 de grade in jurul tau. Ei toti trebuie implicati in acest dialog intre brandul tau, pe cine reprezinta brandul tau si unde vrei tu sa ajungi. Pana la urma tu vrei sa ai un impact ca sa cresti vanzarile.
Rezultatele rebrandingului ENVISIA?
Da, as incepe cu cifre concrete si anume ca ne-am triplat cifra de afaceri. Noi suntem astazi de trei ori mai mari decat eram acum trei ani de zile.
As spune de asemenea ca echipa noastra s-a dublat ca si numar de oameni. As mai spune ca am ajuns si iarasi foarte important fata de acum 3 ani, de la o comunitate de 54 de membri de bord profesionisti la una de 134 de membri de bord acreditati global si certificati in Romania, plus o comunitate care depaseste 400 de membri de bord intr-o comunitate de profesionisti.