INAPOI
NIMET

NIMET

Samy Numan

Managing Director & Founder


Ce este procesul de branding?


Trebuie sa existe intotdeauna o corelare si o armonizare a ceea ce se intampla in organizatie, in interiorul ei, cu ceea ce se vede din afara. Deci este un prim lucru. Tu trebuie sa fii atent ca antreprenor sa fii vazut in afara un pic mai bine fata de cat esti in interior, dar nu prea mult. Sa ai niste lucruri care se intampla, niste procese, ai o organizatie, are un anumit stil, face un anumit tip de produs. Ok, tu trebuie sa fii recunoscut, apreciat si vazut ca atare ca oamenii sa aiba incredere in tine, sa stie exact unde esti si ce le oferi. Adica sunt hoteluri de patru stele in orase de interior care dau la clienti confirmarea de cazare de pe Yahoo. Dau un exemplu. Sunt situatii de triste de tipul acesta. Adica trebuie o corelare. Am vazut site-uri si am vazut logo-uri si foarte multa activitate pe LinkedIn, pe social media si cand te duci in spate nu e nimic. Adica eu zic ca, asa cum am spus, este o corelare intre ce se intampla in organizatie, o armonizare cum te prezinti, sa te prezinti un pic mai sus ca sa fortezi un pic si organizatia sa ajunga acolo si clientii sa aiba incredere si sa te expui frumos, elegant, discret pe masura taliei tale. Si intotdeauna, intotdeauna trebuie sa cresti acest nivel de perceptie, sa transmiti o anumita misiune, o anumita viziune, ce vrei sa faci, incotro vrei sa te duci si sa dai mai multa incredere clientilor. Despre branding multa lume zice ca e doar pentru exterior. Brandingul are foarte mult efect in interiorul organizatiei. Ei stiu ca sunt intr-o anumita cultura, stiu ca sunt un anumit brand, stiu ca se lucreaza in zona respectiva, stiu ca au mai multa incredere. Brandingul pe care noi l-am facut impreuna a schimbat foarte mult in interiorul organizatiei. A schimbat foarte mult. Oamenii au respectat anumite reguli, anumite proceduri, exista o anumita disciplina, un anumit look, ca e ceva acolo si ca s-au intamplat niste lucruri si ca trebuie sa le respectam. Deci branding-ul si re-branding-ul este un proces continuu.Trebuie sa fie continuu procesul, sa nu dai voie sa se intample lucruri care sunt in afara etichetei de interior. Daca ai anumit comportament fata de clienti nu trebuie sa faci derogari de la el. Asta toate, branding-ul vin si tin un sub control. Este un proces continuu de mentenanta a imaginii interioare, a ce se intampla interior si cum te duci. Si odata la 4-5 ani cand ai ceva de adaugat, cand ai ceva de spus, il faci. Il faci fie printr-un moment mai taios, solemn sau il poti sa-l faci progresiv. Nu stiu acum, nu ma pricep. El poate fi un proces continuu de crestere discreta. Deci antreprenorii romani si nu numai, trebuie sa aiba un proces continuu de imbunatatire interioara si asta este imaginea ta pana la urma. Era o vorba aia, haina face pe om sau nu? Eu zic ca face. E ceva de genul asta, pui o haina pe tine, frumos. Nu pot sa pun eu acum o haina cu care nu-s obisnuiti colegii mei ca ar rade de mine. Dar daca eu am stat la blugi trei ani sau cinci ani, nu pot sa ma duc la frac a doua zi. Da? Trebuie sa o iau discret si asa si cu firma. Nu pot sa ma duc eu acum sa fac un site si sa ma duc ca BMW in lume. Branding-ul este ceva acolo, e o masura de masura a ceea ce se intampla in televiziune, dar as pulsa un pic mai mult. Tocmai in ideea de a spune, bai, clienti, eu sunt aici, da? Uitati, vin din spate va mai rezolv solutia asta, va mai fac asta, sunt mai deschis, sa fie o activitate si pe site, si la targuri, si in relatiile cu clientii, si day-to-day business, si pe LinkedIn. Sunt unii care, de exemplu, au inflatie. Inflatie. Oamenii, colaboratorii dintr-o anumita organizatie, au un exces de a sta pe LinkedIn.

Ce inseamna sa fii brand in nisa NIMET?

Pentru noi, brand inseamna sa ai o pozitie de forta, sa fii capabil sa livrezi la timp, sa fii capabil sa suporti orice tip de solutie ceruta de client, sa ai forta financiara sa depasesti amplitudinile si evolutia financiara a vremurilor si sa fii un furnizor de nadejde, de incredere la timp, de calitate, oferind solutii. Deci brand pentru noi inseamna, in primul rand, sa arati bine financiar. Astazi companiile, clientii nostri au nevoie de siguranta. Au nevoie sa fii puternic financiar ca sa investesti. Deci pentru principalele cancelarii industriale ale lumii, tu trebuie sa fii solid, puternic, pe picioarele tale, cu un equity puternic, astfel incat sa poti sa investesti ca el sa gaseasca acelasi produs si peste 2 ani si peste 3 ani si peste 10 ani. Deci aici este brandul financiar sa zic, eu nu le-am clasificat, acum mi-a venit in minte. Dupa care urmeaza sa dai alte tipuri de servicii, sa fii capabil sa dai servicii, sa livrezi si sa raspunzi la timp, sa dai un produs de calitate, sa stai in spatele produsului pe care l-ai vandut. Sa ai forta sa oferi toate solutiile clientilor. Sa-i dai marfa la timp, marfa buna, ieftina, dupa ce ai dat-o, daca nu i-a convenit, sa ai forta sa recunosti ca nu a fost bine si sa vii cu o alta solutie, sa-i inlocuiesti si sa stai pana cand ii rezolvi problema clientului. Toate astea la un loc iti dau o anumita forta, o anumita reputatie, incredere, iti dau un anumit miros, o anumita culoare. Stiu ca esti acolo si ca ii rezolvi problemele si ca esti safe, ca esti de incredere si ca pot gasi la timp solutii. Asta este brand-ul in zona noastra.

De cand este NIMET brand?

Am inceput activitatea rudimentara de tip garaj Greenfield, cum se spune acum, undeva in 2008 dar undeva la 7-8 ani de zile dupa ce am inceput activitatea, am simtit nevoia sa reparam eticheta cu care pornisem, adica un startup, un garaj, cineva care nu are anumita soliditate financiara de care v-am spus, era neafectat si brand-ul de tara si toate astea ne-a trebuit vreo 7-8 ani de cand am inceput de la zero, cand am inceput sa fim apreciati, respectati si sa prezentam mai multa incredere, am simtit nevoia sa facem un branding, un rebranding ca sa marcam un pic sfarsitul primei perioade de pionierat, de cautari si cu branding-ul am intrerupt acel proces in care eram tot timpul al doilea, al treilea furnizor, eram tot timpul in zona de avarie, nu eram niciodata pe masa de discutii, de negocieri. Cu un branding de tipul acesta am dat un semnal ca stati, nu mai suntem ce am fost, avem o anumita pozitie, stim sa rezolvam solutii, avem un istoric deja, aveam deja un drum incheiat. Dar daca continuam cu, de la banala sigla, de la mesajul pe care il trimiteam in piata trebuia intrerupt intr-un fel, trebuia intrerupt si venit cu un alt salt calitativ. Si pentru organizatia a fost important brand-ul, rebrand-uirea pe care am facut-o pentru oamenii din interior si pentru cei din exterior. Deci el are cel putin doua valente. Pentru interior organizatiei am dat un mesaj, deja documentele noastre aveau anumita coerenta, aveau anumita logica, aveau anumite estetica, prezentau anumita siguranta, atat in interior cat si in exterior. Dar am simtit nevoia sa facem rebranding-ul pentru ca ne cam saturasem sa ne spuna, bai, voi din Romania, de-ati inceput, nu. Trebuie sa marcam anumite evenimente iar faptul ca am reusit la acel rebranding sa aducem din foarte multe colturi ale lumii si faptul ca ei au venit sa vada despre ce este vorba, cu locatia, cu profesionalismul vostru, cu caldura voastra, cu Teodora Enache, cu ce a fost acolo, s-a dus in piata. A fost asa ca o unda de soc si acolo cred ca ne-am marcat un pic pozitia. Cam asta a fost situatia cu rebranding-ul de atunci de la Marriott.

NIMET brand romanesc?

Cred ca am suferit mult, cel putin in primii 2-3 ani ai activitatii. Pe unde mergeam, aparea aceasta eticheta de made din Romania si genera un soi de frustrare. Cand ieseai de la discutii, calatoreai in mari si tari si veneai cu izul asta ca prefera marfa italiana, prefera marfa frantuzeasca, prefera marfa din Germania si asa mai departe. Am avut situatii in care am fost in alte tari, chiar preferau un produs mai slab calitativ, dar sa fie pe el made in Italy. Am suferit foarte mult pe zona asta si atunci a fost asa ca o revansa pe care mi-am dorit-o si am zis trebuie sa facem ceva ca sa rupem acest lucru si sa stiti ca s-a intamplat. In acest moment suntem chiar recunoscuti si nu vreau sa fiu lipsit de modestie, chiar tot ce facem acolo sunt facuti cu oameni, cu manageri, cu operatori, colaboratori din zona Targovistei, din satele si comunele de acolo. Ne bucuram foarte mult ca avem un impact asupra comunitatii locale enorm. Ca s-au reintegrat foarte multe familii, pentru noi este foarte important. Eu imi doresc ca toti cei care sunt acolo din oras tineri sa nu mai migreze in Ploiesti, Bucuresti, Pitesti, sa ramanem acolo la Targoviste, orasul ar deveni din ce in ce mai frumos si imi doresc sa facem un produs, sa dam solutii industriale de la cel mai inalt nivel multor, multor industrii facute intr-un oras ca Targoviste pentru mine si pentru ei e o mare mandrie.

Ce apreciaza clientii la NIMET?

Noi cred ca avem echipa foarte buna. Deci echipa de lucru, ca vin in audit, ca vin la vanzari, este o echipa care e mult diferita de cei de la concurenta noastra. Deci aici eu cred ca se face diferenta. Este o alta forma de dialog, noi raspundem foarte rapid, pentru noi timpul de raspuns este arma castigatoare. Solutia data, amabilitatea si curatenia din fabrica. Multi au remarcat ca nu au mai vazut o fabrica curata, nu ca nu vreau sa ma laud acum, dar multi raman pur si simplu surprinsi, mai mult decat surprinsi, socati de curatenia care este in fabrica. Atunci cand vezi ca lucrurile sunt intr-o armonie, incepe sa-ti placa. Primesti raspuns repede, primesti o solutie, vezi acolo ca totul este verde, curat, totul este infloritor, nu este o scama pe iarba verde din curte, toti pomii zici ca sunt aliniati pe calculator, fabrica este curata, echipa surade, e disponibila. Ce-ti doresti mai mult? Mai vine si o cina placuta, mai vine si o discutie amiabila si toate astea la un loc ii fac sa se simta bine. In spate, asa cum am spus, exista un background financiar solid, zice domnule, vin aici si stiu ca ii gasesc si peste trei ani. Produsele sunt de calitate, inca nu am ajuns inca la ceea ce ne dorim, dar toate astea la un loc spun, domnule, aici la Targoviste se intampla lucruri bune, am echipa buna, am firma solida. Ce-si doreste un client mai mult de atat?

Ce secret are omul de afaceri Samy Numan?

Un secret, sa zicem, unul mai gri, mai ascuns, mai trist, este ca am vrut sa renunt de multe ori. Dar in spatele fiecarei, sa zicem, renuntari, a venit o reactie opusa renuntarii si de a merge inainte. In viata unei companii apar multe suisuri, coborasuri si la un moment dat obosesti si te intrebi merita, nu merita si am avut cateva tentative de a face un pas inapoi. Dar acum ce sa va zic, alt secret este ca vrem sa mergem mai departe decat ceea ce am facut la Targoviste si vrem sa iesim din spatiu romanesc. Asta e un secret, poate nu e chiar un secret, ca multi stiu, multi, 3-4 persoane din firma stiu despre ce este vorba, dar este inca in sertar proiectul. Cam asta ar fi secretul. Deci apar multe indoieli si am avut multe indoieli de mult timp si si astazi le am, sunt foarte fluctuant si gen Andreea, gen Cristina mai stiu ca am asemenea momente.

Cum recunosti daca o firma a trecut prin branding?

Cum ia deciziile antreprenorul Numan?

Ce brand va aminteste de copilarie?

Daca INOVEO ar fi un animal, ce animal ar fi?

Cele mai recente

Radio Zu – Mihai Morar

Radio Zu

Mihai Morar

Founding Member & Host

UNIKAT

UNIKAT

Gabriel Muntean

CEO

INOVEO Brand Talks – Stellaris

Stellaris

Romeo Ghica

COO

Envisia Andreea Filip

Envisia

Andreea Filip

Senior Marketer

Fusion

Fusion

Ionela Rotaru

General Manager

Teilor

Teilor

Iulia Novac

Marketing Director

INOVEO Brand Talks – Envisia

Envisia

Adela Jansen

Board Member

Enache Pirtea & Asociatii – Madalin Enache

Enache Pirtea & Asociatii

Madalin Enache

Senior Partner

Lyset

Lyset

Carmen Draghici

Co-Founder

Today

Today

Nadia Visan

Gifts Experience Creator

Envisia Gabriela Hartescu

Envisia

Gabriela Hartescu

Dean, COO & Board Member

Envisia

Envisia

Adriana Lobda

Founding Member

Continental Hotels

Continental Hotels

Adina Marculescu

Director Sales & Marketing

Innoship

Innoship

Daniel Nicolae

Co-Founder

Enache Pirtea & Asociatii

Enache Pirtea & Asociatii

Simona Pirtea Enache

Managing Partner

Novatik

Novatik

Dan Mircescu

CEO

INFINEXA

INFINEXA

Radu Tudor

Senior Partner

INFINEXA

INFINEXA

Adrian Lotrean

Managing Partner

Envisia

Envisia

Carmen Micu

Founding Member & CEO

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM