INOVEO Brand Talks – Envisia

Envisia

Adela Jansen

Board Member

Ce este procesul de branding?

Brandingul sau rebrandingul este o investitie in viitor iar procesul cred ca este la fel de important ca rezultatul. Pe masura ce il parcurgi te redescoperi, inveti, cresti in maturitate. Nu este un proces usor si rapid pentru ca este despre strategie, directie, aliniere si depinde de multi factori dar cu siguranta poate sa fie unul placut si folositor. Daca este facut cu profesionisti. Iar asteptarea unui astfel de exercitiu este sa creeze un cerc virtuos pentru ca acesta poate fi privit din mai multe perspective. De exemplu pentru echipa de coordonare a unei organizatii, inclusiv pentru membrii de bord, ar fi sa ne simtim mai confortabil cu reconfirmarea scopului afacerii noastre intr-o lume complexa si competitiva. Pentru ca vorbim despre aliniere a viziunii, misiunii, valorilor noastre. Pentru stakeholderi interni, de exemplu pentru salariati, este vorba despre mandria de a se alatura unei companii. De ce sa ramana in acea companie si de ce si-ar dori sa fie in continuare ambasadorii ei. Iar pentru stakeholderii externi este vorba despre perceptia valorii adaugate pe care o oferim pentru a fi una reala si coerenta cu actiunile si pana la urma comportamentul companiei. Fiind o investitie in viitor, branding-ul sau rebranding-ul contribuie la o rezilienta si adaptabilitate crescuta a afacerii care este recunoscuta de parteneri, de investitori ca un semn de stabilitate, de forta, de viabilitate pe termen lung. Fiind o epoca a sustenabilitatii vedem deja multe elemente unde valorile si ce reprezinti, modelele de business conteaza dar si intr-o competitie acerba pentru resurse, unele elemente de diferentiere dar si promisiunea pe care o faci prin acest proces de branding sau rebranding pot oferi incredere, credibilitate in soliditatea afacerii si prin expunerea pe care o accepti atunci cand promiti excelenta.

Ce asteptari trebuie sa ai de la un proces de branding?

Cum spuneam, este un proces de cunoastere si descoperire care merita parcurs. Branding-ul nu este doar despre logo, cuvinte, culori care sigur si ele conteaza pentru ca trebuie sa fie recunoscute usor si trebuie sa poti sa le retii cu aceeasi lejeritate. Dar mai presus de toate acestea, cred ca trebuie sustinute de fapte si de comportamente. Asadar, pentru a redescoperi mai multe despre noi cei care il declansam, despre cei implicati prin perspectivele sau argumentele date in timpul procesului de branding sau rebranding si care cateodata pot fi neasteptate, despre trecerea in revista a realizarilor trecute care determina aceste reactii si aici pot sa ma gandesc la mandria cu care ne uitam la ele dar si noi lucruri pe care le putem vizualiza in acest proces dar si despre potentialul acelor business-uri care creeaza motivatii si aspiratii celor din intern deopotriva cu cei din extern care au asteptari si nevoi. Considerarea unui proces de rebranding cred ca este utila, poate fi si placuta alaturi de un partener profesionist. Un brand are o influenta in cresterea increderii clientilor, in diferentierea intr-un mediu tot mai competitiv si implicit in valoarea companiei. Daca ar fi sa sumarizez, as spune ca procesul de rebranding este o promisiune pe termen lung.

Care sunt beneficiile brandingului pentru stakeholderi?

Brandingul si rebrandingul este un joc serios. Este cum il aveti si voi in slogan si mi-a placut foarte mult aceasta paralela. Am mai participat la astfel de exercitii, inclusiv cu voi cu INOVEO. In aceste exercitii de rebranding facute de doua organizatii, unde eram in compania unor oameni puternici, cu personalitate, reprezentand o varietate de stakeholderi. Procesul parcurs si rezultatul obtinut au fost la nivelul de calitate dorit. Iar pe tine te cunosteam din piata prin reputatie, profesionalism, calitatea unui om cald cu care ai placerea sa interactionezi. Ai stiut sa ne ghidezi cu o fermitate blanda, ceea ce a fost un lucru foarte important intr-un joc cum spuneam, un joc serios pe care l-am indeplinit cu totii. Apoi mi-a placut implicarea totala, umorul, inteligenta, lucrul in echipa intr-un mod agreabil, constructiv in care am parcurs atat interviurile individuale, care voi ati cules perspectivele noastre unice, workshop-uri interactive pentru alinierea viziunii si a obiectivelor, prezentarea rezultatului final pe care ni l-am insusit nu doar ca era munca noastra dar era si ceea ce vom reprezenta noi toti de acum incolo.

Acum din perspectiva unui membru de bord cu roluri si responsabilitati puse in folosul companiei ca pasnici si contributori la bunastarea afacerii, cu grija pentru toti stakeholderii implicati, cu rol in cultura de organizatie, cu atentie pentru reputatia proprie, cred ca o investitie in branding sau rebranding cat si in ceea ce trebuie sa facem post-branding isi are sensul. Mai precis ca tot ceea ce promitem in acest joc serios de redescoperire, invatare, dezvoltare trebuie sa le includem pe toate intr-un mod temeinic in strategia de business, in guvernanta dar si impreuna cu echipa executiva, cu oamenii din organizatie sa le regasim in tot ceea ce facem. Sa ne asiguram ca viziunea, misiunea, valorile agreate fac parte din politicile si procedurile de zi cu zi ale noastre. Te poti gandi la rebranding din orice unghi, in orice etapa in viata unei companii care poate sa fie in cresterea ei, in transformare sau poate chiar si in procesul de vanzare unde brandul are o valoare de sine statatoare pe care investitorii o privesc, o analizeaza, de care sunt atrasi si pe care o iau in considerare atunci cand fac o oferta. Deci un proces de rebranding corect desfasurat si urmarit dupa finalizarea lui, cred ca are niste rezultate tangibile in business.

Cele mai recente

Envisia Andreea Filip

Envisia

Andreea Filip

Senior Marketer

Fusion

Fusion

Ionela Rotaru

General Manager

Teilor

Teilor

Iulia Novac

Marketing Director

INOVEO Brand Talks – Stellaris

Stellaris

Romeo Ghica

COO

NIMET

NIMET

Samy Numan

Managing Director & Founder

Enache Pirtea & Asociatii – Madalin Enache

Enache Pirtea & Asociatii

Madalin Enache

Senior Partner

Lyset

Lyset

Carmen Draghici

Co-Founder

Today

Today

Nadia Visan

Gifts Experience Creator

Radio Zu – Mihai Morar

Radio Zu

Mihai Morar

Founding Member & Host

Envisia Gabriela Hartescu

Envisia

Gabriela Hartescu

Dean, COO & Board Member

Envisia

Envisia

Adriana Lobda

Founding Member

Continental Hotels

Continental Hotels

Adina Marculescu

Director Sales & Marketing

Innoship

Innoship

Daniel Nicolae

Co-Founder

Enache Pirtea & Asociatii

Enache Pirtea & Asociatii

Simona Pirtea Enache

Managing Partner

UNIKAT

UNIKAT

Gabriel Muntean

CEO

Novatik

Novatik

Dan Mircescu

CEO

INFINEXA

INFINEXA

Radu Tudor

Senior Partner

INFINEXA

INFINEXA

Adrian Lotrean

Managing Partner

Envisia

Envisia

Carmen Micu

Founding Member & CEO

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM