Rebranding
Andu
Descrierea Proiectului
Context
Compania ANDU a inceput productia de confectii din tricot in anul 1997, din dorinta de a realiza produse din materiale naturale, venind astfel in intampinarea consumatorilor care isi doresc produse autohtone de calitate. Produsele au avut succes printre consumatori, astfel ca in timp portofoliul a fost diversificat prin comercializarea de articole sportive si de casa, iar ANDU ajunsese in punctul in care avea nevoie de o imagine bine definita si o pozitionare articulata.
Provocare
In vara anului 2011, conducerea companiei a apelat la serviciile de consultanta de brand ale agentiei Seed Consultants*, pentru crearea unei platfome de brand corporate si a unei identitati vizuale diferentiatoare, pe o piata dominata in intregime de competitori cu notorietate internationala.
Abordare
Bazat pe o metodologie complexa de abordare a proiectelor, procesul de rebranding a demarat printr-un audit al pietei de profil si un audit organizational, in care au fost implicati reprezentantii actionariatului si ai departamentului de vanzari, o echipa complexa, cu personalitati diferite, insa unita si orientata catre rezultate si eficienta. Pornind de la rezultatele analizei, au fost definite platforma de brand si valorile acestuia: energie, perseverenta, trendsetter, leadership, ANDU fiind un brand ce defineste stilul de viata activ si sanatos. In acest context dezvoltarea identitatii vizuale a fost o adevarata provocare pentru designerii Seed, care au creat conceptul acestuia pornind de la ideea ca ANDU are toate atu-urile sa devina un lovemark, bazandu-se pe calitatea incontestabila a produselor. Logo-ul inglobeaza un simbol memorabil si prietenos, acela al unui elefant, care transmite ideea de grija, energie pozitiva, inteligenta, protectie, sentimente pe care le traiesti doar in preajma unei persoane apropiate. Elefantul ANDU devine practic cel mai bun prieten, care te insoteste in fiecare zi si te impulsioneaza sa adopti un stil de viata sanatos, sa faci miscare, sa te bucuri de energia pe care ti-o ofera sportul preferat sau o simpla plimbare in parc. Noua identitate vizuala pastreaza o legatura cu cea precedenta prin culoarea rosie, dar aduce elemente noi si diferentiatoare prin introducerea fontului prelucrat, echilibrat, din care se formeaza insusi simbolul elefantului. Odata cu noua identitate, compania a simtit nevoia unei schimbari si la nivelul conceptului de retail, pentru care designerii Seed au dezvoltat intreaga experienta ambientala a brandului ANDU in magazine: prezentarea articolelor pe anumite criterii, dezvoltarea designului vitrinei in functie de sezonalitatea produselor, integrarea elementelor de brand in crearea designului interior.
*Denumirea sub care a operat agentia noastra de branding in perioada 2007 – 2015 a fost Seed Consultants. Suntem mandri de radacinile noastre.
Client
ANDU
Sector
Textile & Retail
Servicii
Analiza si audit
Platforma de brand
Implementare branding
Strategie comunicare
Arhitectura de brand
Package design
Brand book
ANDU HANEA
MARKETING DIRECTOR
MARKETINGUL E AL GENERATIEI TINERE. PRODUCTIA SI HR-UL E IN CURTEA PARINTILOR.
Eram in sediul de langa Cismigiu cand ne-a vizitat pentru prima data clientul din Sibiu. Vorbea putin, dar hotarat. El era tanarul. Trebuia sa convingem si parintii ca e nevoie de rebranding. Intr-o industrie ca cea a lor – produse din bumbac – unde te bati pe de o parte cu branduri ca Nike si Adidas, pe de alta parte cu produse turcesti sau chinezarii. Cum rezolvi? Valea Oltului si tiristii au devenit colegutzii nostri. Au urmat etapele firesti ale proiectului si apoi examenul final prezentarea rutelor creative. Mama si fiul erau happy. Tatal – pocker-face… transformat intro privire apriga de vultur. Si nu intelegeam. Pana la prima articulare a domnului Hodea Senior: „Mi-e ciuda!”. Am inteles abia cand ne-a explicat ca de cand are business-ul a desenat si redesenat cuvantul Andu, adica numele brandului, in fel si chip; dar ce am reusit sa facem noi in doau saptamani, a depasit orice imaginatie. I-am explicat ca e „normal stuff” pentru designerii nostri. Si ca nu trebuie sa fii genial, ci doar sa interpretezi niste date si sa transformi ideile anterprenorului in vizual. Apoi a urmat implementarea. Ne bucuram tare de elefantelul andu. Treningurile primite cadou le purtam si azi, la mai bine de 6 ani de la inceperea proiectului.
Apoi la fiecare vizita a lor la Bucuresti sau a noastra la Sibiu ne sunam si ne povestim. Si e frumos cand vezi un brand in evolutie. E ca o familie cu membri plecati pe-afara care se vad la evenimente de familie si-si povestesc atunci, intr-o singura noapte toata viata lor. De la o echipa de aproximativ 20 de oameni, azi Andu a ajuns la peste 100 si un magazi in Mall-ul din Sunplaza Bucuresti. Comandam tricouri de la ei de atunci. Daca ne vedeti cu tricouri albe sau negre inscriptionate cu Einstein, sa stiti ca sutn tricouri Andu. Cu Andu am castigat si un premiu international in SUA. Anul trecut, tricourile Andu au ajuns si la clientii nostri Megagen din Coreea. Da, de Sud :). Ca la Nord se da pe sub mana inca.