Rebranding
FIRESCO
Descrierea Proiectului
Context
Firenze este o companie romaneasca, infiintata in 1994, care comercializeaza produse alimentare de provenienta europeana si este prezenta in majoritatea retelelor importante de retail. In anul 2011, Firenze a decis sa redefineasca imaginea brandului propriu Firesc, prin crearea unui nou design de ambalaj.
Provocare
Managementul a intrezarit oportunitatea ca marca Firesco sa castige teren in defavoarea competitorilor sai printr-o mai buna mercantizare si o reprezentare diferentiatoare la raft, luand in considerare marii jucatori internationali cu care concureaza in piata de produse de panificatie si dulciuri. In acest context, echipa Seed Consultants* a fost desemnata sa creeze un design de ambalaj atractiv, pentru intregul portofoliu de produse, de la trufe la covrigei si mini paini.
Abordare
Pornind de la auditul intern si extern al companiei si analiza pietei interne si internationale, a rezultat esenta brandului, dar si o noua provocare legata de numele brandului de produs. Acesta beneficia de o oarecare recunoastere in randul clientilor, de aceea o redenumire totala alaturi de schimbarea designului putea fi confuzanta. Insa “Firesc” este un cuvant cu un sens foarte general, care nu atribuie asocieri pozitive pentru produse, de aceea recomandarea agentiei a fost ca transformarea numelui sa rezulte din alaturarea particulei “o”, avand avantajul rezonantei internationale si asemanarea cu termenul italienesc “firesco”, care inseamna proaspat. Insight-urile obtinute din aceasta etapa, alaturi de workshop-ul strategic si creativ cu top si middle managementul companiei au dus la conturarea unei promisiuni de brand aliniate obiectivelor de dezvoltare ale companiei si nevoilor consumatorilor activi: “Parte a culturii gastronomice europene”. Pentru designul de ambalaj a fost dezvoltata o grafica contemporana, puternica si vizibila la raft prin crearea unui concept complex, cel al “galaxiei”, ce se regaseste si in grafica dinamica a logo-ului, prin care se ilustreaza diversitatea portofoliului de produse. O nota diferentiatoare este data de traducerea categoriilor de produse pe game coloristice, strategie ce ajuta la identificarea rapida a produsului la raft, dar in acelasi timp permite extinderea categoriilor si localizarea lor in cazul lansarii de noi produse. Toata linia de produse care urmeaza a fi comercializate sub brandul Firesco vor fi integrate sub noua pozitionare de brand (cultura gastronomica europeana) si aliniate la noul design de ambalaj.
*Denumirea sub care a operat agentia noastra de branding in perioada 2007 – 2015 a fost Seed Consultants. Suntem mandri de radacinile noastre.