Enache Pirtea & Asociatii
Madalin Enache
Senior Partner
Cum ati ajuns sa faceti rebranding cu INOVEO?
Eu m-am opus, ca sa fie foarte clar. Mie mi s-a parut ca nu e nevoie. Nu mi s-a parut neaparat un lucru care era in prioritati. Dar asa se intampla de obicei cu zona asta de servicii pe care le faci la un moment dat… dintr-un hanci, dintr-o banuiala. Ce am facut in schimb cand v-am ales, dincolo de faptul ca v-am verificat, evident, Am cautat si noi referinte, am incercat sa gasim in online lucruri despre voi, dincolo de ceea ce va prezentati voi, ca evident sunteti oameni care vindeti imagine si ca atare stiti sa va prezentati, n-aveam niciun dubiu ca ceea ce gaseam la voi arata foarte bine. De fapt, alegerea a fost putin diferita. N-am plecat noi catre procesul asta, ci a venit procesul asta catre noi. Si din cunostintele comune si din proiectele voastre anterioare a venit uite ce oameni faini, uite ce lucruri faine au facut pentru noi. Si s-a nascut o idee. Noi cumva o aveam, dar in fine, prinsi in valtoarea evenimentelor zilnice si lucrurile pe care le facem la birou, nu ne-am gandit foarte mult. Si a venit aceasta idee. Uite, ok, am gasit aceasta posibilitate. Pare ca ar putea sa fie cei care sa ne ajute sa facem acest pas inspre directia pe care noi ne-o dorim.
Cum a fost procesul de rebranding cu INOVEO?
Complet diferit. Complet. Nu vreau sa zic ceva gresit, dar complet diferit si evident profesionist. Prima oara a fost un demers in care am incercat sa ne schimbam o abordare a imaginii si oricum n-am dus nici procesul pana la capa. Ne-am multumit la momentul respectiv cu un logo, cu o idee de imagine, dar fara sa facem un insight cu adevarat in ceea ce suntem, cum suntem, ne-am… in fine, ne-am si mai putin la momentul respectiv. Si ne-am oprit aici. Apoi niste stationaries si asta a fost tot. Pe de alta parte, procesul cu voi a fost ceva diferit complet, adica prin faptul ca a fost cu intreaga echipa si n-am facut un proces, adica am asumat de la inceput ca nu suntem numai noi, cei trei parteneri, cei care trebuie sa decidem. Imaginea firmei trebuie sa reprezinte pe toti avocatii firmei noastre, ca poate si s-a dovedit ca fiecare are idei putin diferite. Pana la urma am avut aceleasi idei, doar forma, sau sa zic asa, manifestarea diferit. Dar a fost important si pentru noi sa ne validam modul in care ne-am coagulat ca si oameni, ca si tipologii. Pentru ca dincolo ca noi alegem oamenii si inevitabil iti alegi oameni alaturi de care iti place sa-ti petreci mai bine de jumatate din viata in perioada respectiva, e important totusi sa fie ceva care sa ne reprezinte pe toti. Firma asta, chiar daca are un nume care reprezinta partenerii, pentru ca asa e norma legala si asta e tot, si am scapat de un mare stres in a alege un nume, asta e foarte important, ar fi fost o intreaga discutie aici, dar probabil ca de-aia au zis, a, sa-i asa, cu numele lor, si asociatii, and partners, sau cam astea sunt variantele. Dincolo de asta, pentru noi componenta de si Asociatii este foarte importanta. Indiferent ce e inainte de acel si, a fost important si de aceea am facut acest exercitiu, care a fost un exercitiu si de team building, daca vrei, si de, nu stiu, de cunoastere a noastra ca echipa exceptionala. Si numai daca era doar atat, eu eram foarte fericit. Dar a fost mult mai mult decat atat, pentru ca ne-a facut sa ne dam seama ce ne reprezinta. Pentru ca noi vorbim, glumim, mai suntem si seriosi din cand in cand in altfel de demersuri, dar la un moment dat toata joaca asta ne dam seama ca duce catre ceva foarte concret si foarte palpabil. Si am plecat asa luandu-o relativ in usor, dar ne-am dat seama de niste rezultate care pe mine, spre exemplu, m-au uimit atat prin concretete cat si prin asemanarea dintre noi si prin diferentele pe care nu le-as fi gandit niciodata, care exista fata de unul dintre colegi. Chiar a fost un exercitiu absolut fain, adica si daca n-ar fi, stii ca ti-am spus, si ca exercitiu de team building este absolut genial.
Un mic secret pe care poti sa ni-l dezvalui?
I-am spus Simonei “sper ca dupa ce vorbim cu oamenii astia, n-ajungem sa avem vreun logo roz”. Insight joke, logo-ul nostru este un salmon printre alte. Si uite ca sa vezi, apropo de Yoda, e foarte fain. Adica m-ai convins dincolo de ce as fi crezut eu ca nu vrea. Si asta inseamna, pe de-o parte un parteneriat intre noi astfel incat sa aiba sens ceea ce discutam dar inclusiv acceptarea particularitatilor fiecare dintre noi sau a sfaturilor fiecare dintre noi. Si uite rezultatul.