Enache Pirtea & Asociatii
Simona Pirtea Enache
Managing Partner
De ce branding?
Brandingul e undeva in aceeasi categorie cu legalul. Desi ar putea sa para ca nu. Nu-i vezi necesitatea. Daca iti merge bine si ai impresia ca esti in ascensiune, cui ii trebuie?. Adica totul e ok, cum facem este bine. Vezi rezultatele abia dupa ce intri in proces. Atunci vezi plus valoarea adaugata. Si cred ca aici e paralela foarte buna intre legal si branding. Si da, ce as putea sa spun e ca merita indraznit si merita a gandi mare pe termen lung si cum devii sustenabil, cum aduci valoare business-ului tau. Iar un proces de branding in care iti analizezi misiunea, valorile, modul in care te raportezi tu la piata, piata se raporteaza la tine, cred ca da un exercitiu care aduce plus valoare si e un exercitiu de cunoastere a ta, a societatii, a pozitiei pe care societatea o are si ii vei vedea plus valoarea dupa ce faci exercitii. Uneori e foarte dificil sa iti dai seama de ce presupune pana cand nu incerci.
Ce mesaj ai pentru antreprenori?
Pot sa pun accent pe brand pentru ca asa pot sa arate mai bine cine sunt. Ce-am observat este ca noi poate avem o impresie despre noi, despre brand-ul nostru, despre ce reprezinta business-ul nostru. Si avem iarasi impresia ca modul in care noi am creat brand-ul la inceput, fie ca am facut-o singur sau cu un ajutor, reflecta in continuare ceea ce suntem. Dar putem ajunge la concluzia dupa un exercitiu de rebranding ca nu mai este asa. Ca nu mai suntem aliniati. Si atunci aceasta nealiniere care se creeaza in timp poate in fapt sa se transmita foarte usor chiar daca noi nu ne dam seama catre clientii nostri.
Cum a decurs procesul de rebranding?
A inceput cu organizarea si cu prezentarea foarte clara a etapelor si a ceea ce va urma. Am crezut ca va fi un proces scortos pentru ca parea totul foarte organizat. Dar in final s-a dovedit a fi de fapt despre a cunoaste oamenii, a cunoaste organizatia. A fost fun si ne-am si descoperit si redescoperit in acest proces de rebranding. Deci chiar daca a inceput si a parut ca va fi o activitate foarte serioasa, rezultatul a fost serios dar parcursul a fost chiar o placere.
Alte beneficii ale rebranding-ului?
Procesul de rebranding cu INOVEO ne-a dat ocazia sa vedem anumite laturi ale colegilor pe care poate nu le-am vazut pentru ca noi in activitatea noastra ne axam pe anumite chestiuni. Nu stiu, fie ca e vorba de consultanta, de litigi, de interactiunea noastra cu clientii sau interactiunile pe care le avem la nivel personal dar nu ai ocazia de a descoperi fiecare latura a celor din echipa desi poate uneori o intuiesti. Si da, am avut surpriza placuta sa descoper niste capacitati de sinteza si analiza extraordinare sau de gandire out of the box, dar altfel decat out of the box-ul nostru. Pentru ca noi vorbim ca suntem si gandim out of the box, dorim sa venim cu solutii inovative si venim mereu pentru clientii nostri dar chiar si in structura asta au fost idei care au fost sclipitoare si poate ca au venit de la persoane pe care le vedem mai conservatoare.