INFINEXA
Adrian Lotrean
Managing Partner
Ce este procesul de branding?
Prin mine un proces de branding este mai mult decat despre cuvinte si despre culori. Este cumva constructia sau modalitatea in care identitatea noastra si personalitatea noastra apare reflectata in brand-ul pe care incercam sa-l construim, in imaginea pe care incercam sa o proiectam pentru clientii nostri, pentru parteneri si reprezinta o modalitate prin care incercam sa le transmitem cine suntem noi pur si simplu uitandu-se doar la sau doar auzind numele nostru. Adica vrem sa ne vada pe noi ca si oameni uitandu-se la brand-ul pe care noi il construim.
Cum vezi strategia si creativitatea in branding?
In spatele acestei constructii, in general, se afla foarte multa stiinta, foarte multa semnificatie ale lucrurilor care apar in brandul respectiv, pe care, in general, cei care il privesc de multe ori nu le vad si de multe ori nu le inteleg. Dar in mintea consumatorului sau in mintea clientului, lucrurile rezoneaza fara ca el sa fie constient.
Ce sfat ai pentru antreprenorii care implica echipa in procesul de branding?
Antreprenorii duc o viata foarte singuratica si, in general, antreprenorii din companii, desi lumea ii percep ca sunt foarte ocupati si foarte, de multe ori, foarte agasati, in general, ce am observat eu, ca sunt oameni destul de singuratici si ajung, de multe ori, sa fie izolati in propria bula si in propriile lor idei si atunci cred ca e important pentru a avea o perceptie si un simt mai bun al realitatii ca antreprenorii sa fie foarte deschisi la mesajele care vin din organizatiile lor. Cred ca faciliteaza mult ca deschiderea asta sa existe in companii pentru ca oamenii sa se simta mai atasati si sa simta ca parerea lor conteaza si face sens. Si conteaza mult si in castigarea increderii lor de a transmite lucruri atat pozitive, cat uneori si lucruri negative, mai putin placute a fi auzite. Sa existe aceasta deschidere si aceasta incredere, acest mediu de incredere intre antreprenor si echipa lui, cred ca e vital pentru succesul unei organizatii pe termen mai lung.
Cum alegi un furnizor de branding?
Cred ca important in alegerea procesului de branding este sa existe si o comunicare foarte buna intre antreprenorul respectiv si echipa impreuna cu care vrea sa construiasca brandul respectiv. Ca sa poata sa ajunga identitatea antreprenorului, valorile lui transpuse in brandul respectiv, cred ca e nevoie de multa comunicare, o buna comunicare si multa legatura intre ideile si intelegerea ideilor pe care antreprenorul le are si compania de branding. Deci trebuie sa uite la o companie cu care face primul in chimie, cu oameni cu care cumva pot sa inteleaga valorile si pot sa le transpuna intr-un brand. Cred ca sunt elemente care sunt importante in alegerea companiei de branding. Iar mai apoi, cred ca creativitatea oamenilor din compania de branding e foarte, foarte importanta pentru ca proiectul respectiv sa fie un proiect de succes.
Cum a fost INOVEO pe parcursul procesului de branding?
Cred ca INOVEO s-a descurcat foarte bine. Ne-a in a ne ghida in procesul de a selecta dintre cele doua rute pe cea care ni se potriveste cel mai bine. Modul in care am inteles ceea ce se afla in spatele constructiei brand-ului respectiv si cum valorile pe care noi le exprimam se regasesc in branding, pe noi ne-au ajutat foarte mult in procesul de selectie.