UNIKAT
Gabriel Muntean
CEO
Ce este procesul de branding?
Imi aduc aminte cand mi-am dat seama ca avem nevoie de un rebranding. La un moment dat un colaborator de al nostru din Germania a venit la noi pentru prima data. Bineinteles pentru prima data si in Romania. Si era surprins ca pe drumurile nationale a intalnit caruta cu cai si din momentul in care a intrat la noi in fabrica se simte ca in Germania. Adica nu face o diferenta ca este in Romania si nu este in Germania. De ce nu comunicam treaba asta? Si atunci mi-am dat seama ca de fapt noi nu prezentam ceea ce suntem. Nu prezentam ceea ce avem si vorbim doar despre produse. M-am gandit la brand si branding, bineinteles nu stiam foarte multe despre treaba asta si am ajuns la concluzia ca va trebui sa iau legatura cu cei mai buni.
Cine este UNIKAT azi?
S-a plecat de la un atelier care incet, incet prin produse, cum ziceam mai devreme unice, a inceput sa castige piata. A inceput sa fie cautat. Dupa rebranding a inceput sa fie si vizibil. Noi tot timpul am avut aproape 90% sau peste 90% din capacitatea de productie ocupata fara sa facem prea mari eforturi in vanzare. Important ca si imaginea ne-a ajutat foarte mult. Si brandul ne-a ajutat foarte mult. Adica a fost o claritate intre ceea ce am produs si ceea ce am prezentat. Ne-am propus sa facem produse unice. Le-am numit Unikat si asta au primit si clienti. Cererea ne-a impins catre dezvoltare. Iar in momentul de fata avem atat o fabrica de productie tamplarie PVC, una pentru sticla si avem a treia fabrica care produce tamplarie din aluminiu.
Ce s-a schimbat dupa rebranding?
Piata ne vedea altfel. Nu mai eram vazuti ca un atelier sau nu mai eram vazuti ca niste amatori, deja eram vazuti ca niste profesionisti.
Un mesaj pentru antreprenorii ce nu au facut branding?
Timpul asta de asteptare este timp pierdut pe care nu il vei mai recupera niciodata. Cu cat faci mai repede procesul de branding sau de rebranding, cu atat dezvoltarea ta incepe mai repede. Un antreprenor primeste multe carti de vizita, le pune pe un birou. De ce ar alege-o pe a ta? La asta ar trebui sa se gandeasca antreprenorii care nu au deja un brand sau chiar un rebranding actualizat. De ce te-ar alege pe tine dintr-o varietate atat de mare asa cum exista in ziua de astazi?
Cand este momentul pentru rebranding?
Unul dintre aspecte este cel pe care l-am spus mai devreme, atunci cand constati ca lumea nu te percepe la reala ta imagine. Stii unde vrei sa fii, stii cum vrei sa arati dar nu stii cum sa le prezinti treaba asta. Si atunci ai nevoie de un specialist care sa te ajute sa puna in realitate ceea ce vrei tu sa arati.