Scris de Marius Chiriac

Web Design Trends: Glassmorphism

Trendurile in UI se schimba des. Unele rezista in timp altele sunt uitate foarte rapid. Am vorbit in alt articol despre Neumorphism care, desi inca este folosit ocazional, nu a devenit foarte popular in randul web designerilor.

Glassmorphism-ul este denumirea populara data trendului in design care foloseste efectul de sticla mata (semi-transparenta). Acest design nu este unul nou, el fiind folosit in trecut in diverse aplicatii inclusiv sisteme de operare precum Windows Vista si iOS 7, dar in ultima perioada a inceput sa vada o resurectie in popularite in special in web, iar ultimele sisteme de operare de la Apple (Big Sur) si Microsoft (Windows 11) folosesc acest efect.

Efectul este realizat prin folosirea de blur la background (similar cu gaussian blur) deseori acompaniat de o margine de 1 pixel alba semi-transparenta ce reda aspectul de margine de sticla. Pentru a crea impresia de layere 3D (efectul 3D unde mai multe elemente se suprapun) se foloseste o umbra subtila si elementele care sunt mai „distante” (mai in spate) devin din ce in ce mai mate.

INOVator

Designul permite folosirea a unui numar foarte mare de culori vii care sa evidentieze efectul de transparenta.

INOVator

In fiecare an vom vedea trend-uri noi sau trend-uri vechi care au fost modernizate in UI si web design. Unele dispar imediat, iar altele vor deveni mainstream si sunt folosite pentru multi ani. Glassmorphism-ul este unul din acele trend-uri care intr-un mod sau altul se reinventeaza odata la cativa ani si nu cred ca v-a disparea vreodata.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Web Design Trends: Glassmorphism

Citeste tot articolul