Importanta font-urilor in design-ul web

Fontul reprezintă 95% din design. Pare greu de crezut. Nu de putine ori m-am aflat in situatia in care un font specific sau o spatiere diferita a shimbat complet aspectul paginii. Este nevoie de multa munca in prealabil pentru a descoperi ce stil tipografic se potriveste cel mai bine cu proiectul tau.

Teoretic vorbind, fontul este unul dintre elementele principale folosite pentru a imbunatati capacitatea utilizatorului de a citi continutul site-ului. Acest lucru depinde in proportie majoritara de cat de bine sunt utilizate diferite fonturi in designul site-ului. Incepand cu forma fontului, stilul si inaltimea, pana la cresterea si distanta dintre linii, absolut totul poate afecta usurinta de a intelege mesajul pe care incerci sa il transmiti.

Multe persoane sunt atrase de fonturi ce pot parea initial distractive sau atractive. Tipurile de caractere complicate pot impiedica insa citirea pe ecrane mai mici cum ar fi cele de telefoane mobile sau tablete. Ca atare, recomand utilizarea de fonturi ce respecta o prezentare vizuala corecta, tinand cont de modul in care site-ul va fi afisat.

Pe langa aspectele functionale obtinute din utilizarea fontului potrivit, fonturile creeaza o impresie vizuala ce se asociaza in mod direct cu “personalitatea” brandului și mesajul acestuia. Acest aspect trebuie luat in calcul in momentul in care vrei sa transpui imaginea firmei in online iar tipografia este o cale numai buna de a obtine ceea ce ai nevoie eficient si cu succes.

In concluzie, fontul este un mod sigur de a te asigura ca ceea ce vrei sa transmiti este usor de citit si usor de vazut. Un font nepotrivit sau pur si simplu prea des utilizat, va scadea sansele de retentie a unui utilizator. Un font ce iti complimenteaza brandul, este consecvent si capteaza atentia, va aduce o serie de beneficii printre care si cresterea traficului pe site.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Importanta font-urilor in design-ul web

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Importanta font-urilor in design-ul web

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Importanta font-urilor in design-ul web

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Importanta font-urilor in design-ul web

Citeste tot articolul