Importanta User Experience (UX)

Pentru a castiga fidelitatea clientului, nu este de ajuns sa ai un continut de calitate, bogat sau bine structurat. Nu este de ajuns nici sa ai un design atragator, plin de animatii si culori. Mai este un factor esential de care nu ar trebui sa uitam: User Experience (UX).

Pe intelesul tuturor, UX este felul in care se simte utilizatorul in momentul in care interactioneaza cu sistemul tau. Acest lucru nu se limiteaza doar la un site web sau software desktop. Orice forma de interactiune intre om si dispozitiv genereaza de la sine un sentiment ce poate fi catalogat drept placut sau mai putin placut.

Practic, daca un buton este greu de gasit sau informatiile de care avem nevoie nu sunt la indemana, acest lucru devine frustrant iar experentia cu aplicatia respectiva are de suferit. De multe ori, UX-ul nestructurat duce la cresterea timpului necesar pentru a finaliza o comanda si la pierderea interesului mult mai repede. In plus, schimbarea modului in care utilizatorul este obisnuit sa faca anumite lucruri ( ex. menu mobil sus pozitionat jos ) forteaza utilizatorul sa isi schimbe „obiceiurile”. Drumul cunoscut e cel mai scurt.

In oglinda, experientele bune de utilizator trec pur si simplu neobservate, deoarece totul functioneaza fara probleme si exact asa cum ne asteptam . Cum putem obtine acest lucru? Apropierea de utilizatori si discutiile cu ei reprezinta un prim pas. Intrebarile pertinente si la obiect ajuta sa intelegem deciziile lor. Odata absorbita ideea, ea trebuie implementata ca atare deoarece utilizatorii vor fi mereu cei mai buni profesori iar aplicatiile sunt menite sa le faca viata mai usora sau in acest caz, experienta utilizarii placuta.

Putem cadea de acord asupra faptului ca designul UX este o stiinta subtila, cu multi factori care contribuie la aceasta. O linie de gandire continua si bine definita face diferenta de cele mai multe ori.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Importanta User Experience (UX)

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Importanta User Experience (UX)

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Importanta User Experience (UX)

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Importanta User Experience (UX)

Citeste tot articolul