Scris de Catinca Radu

INOVART #5 – Pop Art

Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, preluate din reclame, filme, muzica pop, ambalaje de produs sau benzi animate. Argumentul a fost ca erau mult mai reprezentative si apropiate de ei decat ce vedeau in muzee sau ce invatau in institutiile de arte.

Aparut dupa expresionismul abstract, curentul pop art s-a intors la un mod mai obiectiv de prezentare, folosind tehnicile comerciale din media. Scopul sau era de a crea arta democratica, care sa nu discrimineze, sa fie inteleasa atat de cunoscatorii, cat si de persoane din afara domeniului.

Criticii au considerat acest curent ca fiind vulgar, iar publicul l-a considerat o gluma, dar, pana la sfarsitul secolului 20, a devenit una din cele mai recunoscute miscari artistice, fiind adaptat societatii orientate spre mass-media si tehnologie.

Pop art este inca relevant 70 de ani mai tarziu, dovada fiind faptul ca este definit ca trend in design in 2021. Acesta poate fi adecvat folosirii comerciale, prin modul direct, obiectiv de exprimare si impactul vizual puternic, pentru branduri care vor sa exprime buna dispozitie.

© Andy Warhol „Campbell’s Soup Cans”
(https://www.wikiart.org/en/andy-warhol/campbells-soup-cans-1962)

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul