INAPOI

Savoarea Scandia Food

Scandia Food, un rebranding plin de savoare, semnat de Seed Consultants

 

Compania de consultanta si design de brand Seed Consultants, partener exclusiv in Romania al retelei globale Landor, a fost aleasa de Scandia sa redefineasca strategia de brand si identitatea vizuala pentru corporatie, care sa exprime noua directia de dezvoltare a companiei.

Noul univers al brand-ului Scandia Food este centrat pe o identitate vizuala proaspata, o arhitectura de brand redefinita, o tonalitate unica a mesajului si a graficii si un nou stil vizual si fotografic, toate ancorate in noua promisiune a brand-ului: “Viata plina de savoare!”. Esenta brand-ului corporatist articuleaza misiunea companiei: de la dezvoltarea de produse savuroase la toate experientele pe care le creeaza consumatorilor si comunitatii, vorbind despre optimism, buna dispozitie si bucuria de a oferi gusturi placute si bogate.

Identitatea vizuala Scandia Food reprezinta primul semn al schimbarii, fiind rezultatul unei stranse colaborari intre echipa Scandia Food, Seed Consultants si Landor. Aceasta pastreaza o legatura cu logo-ul precedent prin folosirea literelor de tip script, ca o reamintire a traditiei companiei, mentinandu-se si culoarea rosie, insa mai proaspata si mai intensa. Simbolul puternic si memorabil al cornului abundentei dezvoltat in noul logo aduce o nota diferentiatoare si transmite diversitatea si savoarea produselor dezvoltate de companie. Raluca Beldiman, Brand Designer la Seed Consultants si autoarea conceptului de design, dezvolta: “Ideea folosirii cornului abundentei a pornit de la insemnatatea acestuia in arta, simbol al belsugului, fertilitatii, diversitatii. Reinterpretarea pe care noi am gandit-o pentru Scandia Food are in centru aceleasi simbolistici, adaptate insa la platforma de brand, sugerand diversitatea de produse, forme si gusturi, eliberarea de simturi si emotii, deci insasi savoarea vietii”.

“Lansarea unei noi imagini a corporatiei Scandia Food este fundamentala pentru noua directie a companiei noastre”, declara Robert Redeleanu, CEO Scandia Food. “Aceasta initiativa depaseste cu mult o simpla schimbare de forma, ci dimpotriva, dorim sa transmitem un mesaj clar ca Scandia Food se transforma intr-o companie inovatoare, orientata catre consumator. Iar schimbarea aceasta porneste din interiorul companiei, odata cu acest re-branding, desfasurat alaturi de partenerii nostri de la Seed Consultants, care ne-au implicat de-a lungul intregului proces prin niste tool-uri foarte creative si eficiente”.

Procesul de branding a fost foarte complex, “tocmai pentru ca este un brand cu o traditie de aproape 90 de ani, care este foarte iubit de catre angajati si respectat de comunitatea din Sibiu, iar acest fapt ne-a determinat sa realizam sesiuni de lucru intense cu echipa de management si angajatii Scandia pentru a ii face parte integranta din acest intreg proces, iar noua identitate sa fie imbratisata in mod natural”, spune Roxana Iancu, consultant de brand Seed Consultants.

“Provocarea noastra a fost de a integra in mod eficient traditia brand-ului si equity-ul pozitiv al organizatiei cu noua strategie de business, pentru a comunica o corporatie contemporana, centrata pe consumator”, explica Dochita Zenoveiov, Managing Director la Seed. “Noua platforma trebuie in continuare interiorizata de angajati, care au un rol de actori ai schimbarii, tocmai de aceea a fost creata o retea de ambasadori de brand care sunt responsabili de activarea, raspandirea si coordonarea esentei brand-ului si a implicatiilor sale”, adauga aceasta.

Procesul de branding a durat 8 luni, iar etapele au constat in auditare interna si externa de brand, inclusiv interpretarea cercetarilor de consumator, workshop-uri de pozitionare si identificare a punctelor de contact, crearea platformei de brand, refacerea identitatii verbale si vizuale, crearea manualului de brand, workshop-uri de brand engagement, implementare, lansare interna si externa.

Echipa de proiect romano-germana din partea Seed Consultants & Landor a fost alcatuita din Dochita Zenoveiov – Managing Director, Emma Beckmann – Corporate Consultant, Roxana Iancu – Senior Brand Consultant, Vladimir Martinus – Project Manager si Catalina Vulpe – Project Executive, Raluca Beldiman – Brand Designer, Marina Beldiman – Brand Designer si Tony Lyons – Associate Design Director. Din partea Scandia Food au participat Robert Redeleanu – CEO Scandia Food, Andreea Teodorescu – Marketing Manager, Alexandra Bucur – Brand Manager, Andreea Ursulescu – PR & Communication, Alexandra Olaru – Consultant Corporate Affairs.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Savoarea Scandia Food

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Savoarea Scandia Food

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Savoarea Scandia Food

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Savoarea Scandia Food

Citeste tot articolul