Scris de Dochita Zenoveiov

Legea Pareto in branding

Cand dezvoltam namingul sau look&feel-ul – cele 2 etape creative intr-un proces de re/branding avem multe idei care pleaca din ADN-ul brandului. Cand zic multe, chiar sunt multe.

Daca dezvolti 100 de idei, una dintre ele va fi, cel mai probabil mare. Primele 40% sunt de prima mana. Urmatoarele 40% sunt neobisnuite in sensul bun sau nu. Ultimele 20 te lovesc prin simplitate dar si ciudatenie… pentru ca desi pleaca de la o idee banala, nu te-ai fi gandit la ea. Dar creativul s-a gandit… pentru ca el doar asta face. Creeaza. Nu 8 ore, ci intre 15-18 de ore pe zi. Uneori si 24… Si mai mult decat atat:

1. creeaza nu de unul singur, ci in echipa… pentru ca o idee poate fi lansata de ununl din creativi, dar dusa mai departe cu un altul sau altul sau altul…
2. creeaza pe niste principii teoretice sanatoase
3. creeaza prin eliminare si prin crestere graduala – o idee banala precede una completa si complexa, una buna precede una foarte buna, una foarte buna o precede pe cea care va fi aleasa.

Daca produci insa doar cinci idei, sansele ca una dintre ele sa fie aleasa sunt mici.

In prezentarea finala intra acel 20% din idei ciudate.

Si atunci e momentul adevarului cand iti cunosti clientul pe bune. E curajos sau vrea sa joace safe? Vrea sa se relanseze si sa fie vazut bine si de multi sau prefera varianta pasilor mici si siguri? Niciuna dintre variante nu e gresita. Chiar depinde de multe: de cum e construit antreprenorul, de nisa in care e, de cat de curajos sau conservator ii este publicul, de asteptarile si nevoile acestuia, de bugetele de implementare… Si de mult mai multe. Am stat si eu pe scaunul clientului in anii 2000 cand am fost in echipa de rebranding Vel Pitar si stiu cat de anevoios este procesul de decizie si din aceasta pozitie, desi atunci eram un invatacel in ale marketingului. Si, da. De multe ori ideea puternica e cea mai buna, dar trebuie sa depaseasca barierele antreprenorului si a celor care o implementeaza.

Legea 80/20 functioneaza si in branding. 20% din ideile produse in procesul de creatie produc 80% din ideile care ajung in implementarea intregului proces de branding.

Despre culisele rebrandingului Vel Pitar intr-o noua postare viitoare.

Nota: Principiul Pareto (cunoscut de asemenea ca regula 80/20 sau legea celor putini dar critici)[1] prevede ca, pentru multe evenimente, aproximativ 80% din efecte sunt produse de 20% din cauze. Consultantul in management⁠(d) Joseph M. Juran a fost cel care a propus principiul și l-a denumit după economistul italian Vilfredo Pareto, care a remarcat legatura 80/20 pe cand activa la Universitatea din Lausanne⁠(d), in 1896, si a publicat-o in prima lui lucrare, „Cours d’economie politique”. In esenta, Pareto arata ca aproximativ 80% din suprafata Italiei, era detinuta de 20% din populatie; Pareto a dezvoltat principiul observand ca aproximativ 20% din pastaile de mazare in gradina lui produceau 80% din recolta.

Mai multe articole

Marius Chiriac a scris

Importanta alinierii unui website la brandul companiei

In era digitala in care traim, prezenta online este esentiala pentru succesul unei companii. Un website bine dezvoltat si gestionat corect poate fi un instrument puternic pentru a atrage si a angaja audienta. Insa, pentru [...]

Citeste tot articolul from Legea Pareto in branding

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Legea Pareto in branding

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Legea Pareto in branding

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Legea Pareto in branding

Citeste tot articolul