Alaturi de logo/logotype, supergraphic, layout, paleta cromatica, familia de fonturi si iconografie, imageria isi are rolul ei bine definit in crearea unei identitati vizuale.
Ca vorbim de un stil intreg de fotografie sau de un set restrans de imagini specifice, asociate brandului, imageria are rol de asociere si functie de memorabilitate cu brandul.
Imageria de brand, stilul fotografic, poate fi functional sau emotional.
Cunoasterea si intelegerea stilurilor de fotografie ajuta la definirea si rafinarea identitatii vizuale in functie de nevoia avuta.
Astfel, stilul functional are rolul de a prezenta, de a arata produsul, serviciul sau sectorul de activitate in care brandul activeaza iar stilul emotional are rolul de induce sentimente si trairi. Emotiile asociate au rolul de a apropia privitorul de brand.
Fiind parte componenta a identitatii vizuale, imageria trebuie aliniata vizual cu aceasta. Pentru unitate, imaginile vor fi aliniate intre ele compozitional si cromatic.
Lipsa unui stil fotografic, compozitional, cromatic si emotional il poate deruta pe cel ce interactioneaza cu brandul si chiar se pot face asocieri nedorie si neplacute cu alte branduri.