Ce-are agricultura cu brandingul?

Intr-una din cartile sale Gladwell vorbeste despre diferenta dintre cultura occidentala si cea orientala si zice ca vine si din agricultura. Orez versus grau. Succesul unei culturi de orez consta in efortul depus. Ce inseamna asta? Motivatie, invatare, practica, obtinere de deprinderi, care toate duc la pricepere. Apoi consecventa data de exercitiul de a te trezi cu noaptea-n cap zi de zi pentru ca vrei sa ai roade mai bune. In esenta, meticulozitatea de a face acelasi lucru de multe ori pana iti iese asa cum vrei tu. Toate astea pot duce la a avea doua, trei culturi pe sezon. Deci rezultatul este suma efortului depus, conditiile climatice jucand un rol secundar in toata ecuatia . Spre deosebire de estici, occidentalii considera cultura graului ca fiind dependenta de vreme. Rodul bun este foarte strans legat de vreme.

Si care-i legatura dintre agricultura si branding? Daca ai semanat, nu inseamna ca va rasari neaparat. Fermierul nu lasa cultura la voia intamplarii. Si cu brandingul e la fel. Brandul odata lansat sau relansat, el trebuie cultivat. Este un proces care incepe din momentul lansarii si nu se termina niciodata. E adevarat ca il calibrezi dupa resursa umana, cea financiara si, evident, obiectivele pe care le ai. Depinde de cultivatorul brandului ce vrea. Sa culeaga roade sau sa dea vina pe vreme.

Reiau. Brandingul este un proces prin care un produs ajunge un brand. Este semanat. Rasare. Il vad altii. Il plac. Il consuma. Spun altora. Revin la el. Cum se face brandingul? Cu pricepere, meticulozitate, practica, vointa, motivatie, resurse, plecand de la obiective. Se face zi de zi, de cand a rasarit. De catre toti deopotriva: cultivator, zilieri, visatori, privitori, cumparatori, clienti. De noi depinde brandingul si rezultatul acestuia. Voi ce agricultura practicati… occidentala sau orientala?

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul „one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Citeste tot articolul from Ce-are agricultura cu brandingul?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Beneficiile de a avea un blog pe website-ul tau

In era digitala in care traim, un website bine dezvoltat nu mai este suficient pentru a atrage si retine atentia publicului. Un blog pe website-ul unei companii poate aduce numeroase beneficii, de la cresterea prezentei [...]

Citeste tot articolul from Ce-are agricultura cu brandingul?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Citeste tot articolul from Ce-are agricultura cu brandingul?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Citeste tot articolul from Ce-are agricultura cu brandingul?

Citeste tot articolul