Chiar si in cele mai bune cazuri, procesul de naming ramane subiectiv si bazat pe emotii. Fie ca iti denumesti copilul, barca sau brandul, procesul poate crea nenumarate discutii. Tine minte aceste principii in timp ce cauti numele perfect!
1.Sa fie memorabil
Motorul de cautare pe internet a schimbat totul. In loc sa va ingrijorati pentru locul din cartea de telefon, aveti nevoie de un nume relevant si cu adevarat convingator. Cheia pentru orice nume – simplu sau complex, abstract sau descriptiv- este atragerea atentiei si capacitatea de a fi memorat usor.
Intrigant, ireverentios, distinctiv, australian: Yummy Tummy Koalas exprima imediat idea de distractie conferita de brand.
2. Plin de semnificatii
Alege un nume care spune povestea brandului. In timp, va puteti extinde semnificatia numelui si sa ii adaugati mai multe straturi pentru a-l face mai puternic – o identitate vizuala, o culoare, un sunet. Cu cat mai multe semnificatii poarta numele, cu atat mai profitabil va fi pentru tine.
De la un cuvant care a inseamnat initial doar o stampila pe un pasaport, Visa a inconjurat numele sau cu o serie de asociatii – turism, acces, oportunitati, identitate, status – ce ii permit sa spuna povestea potrivita la momentul potrivit.
3. Spune-o cu voce tare
Cele mai bune nume sunt cele despre care oamenii sunt nerabdatori sa le povesteasca prietenilor. Numele care le stau mereu pe buze ii invita pe cumparatori sa devina o agentie virala de marketing. Spune, striga si chiar canta numele care consideri ca vor avea ecou in anii ce vor veni.
Coincidenta fericita? In 1783, Johann Jacob Schweppe a optat sa denumeasca bautura sa acidulata dupa propriul numele. Dupa 200 de ani consumatorii indragesc inca acest nume.
4. Nu astepta sa te indragostesti
Chiar si cele mai bune nume pot sa nu para exceptionale cand le auzi prima data. Cand numele evolueaza intr-un brand, acesta va dobandi mai multe asocieri. Acorda-i numelui pe care il iei in considerare o sansa sa se dezvolte, apoi incearca sa iti imaginezi ce ar putea deveni in cinci-zece ani .
Initial o varianta a Google, cea numerica, era urmata de 100 de zerouri. Google a ajuns sa reprezinte o cultura jucausa si inovatoare, care ofera totul, de la e-mail, la sisteme de operare.
5. Asculta-ti temerile
Numele mari atrag atentia prin incalcarea regulilor – dar, un nume care iti defineste asteptarile poate parea, de asemenea, infricosator. Lasa frica in spate si vei gasi energie si posibilitati. Acel bazait iti poate spune ca ai gasit un nume care iese in evidenta.
ProMail, candidatul timpuriu pentru numele a ceea ce stim azi ca fiind BlackBerry, ar fi reprezentat, probabil, o vanzare usoara pentru RIM. Dar, odata ce utilizatorii au intrat in contact cu dispozitivul perfect, a devenit evident ce nume i se potriveste.
6. Iesi in evidenta in multime
Daca esti diferit, vrei sa te afirmi diferit. Foloseste-ti numele pentru a te focaliza pe ceea ce iti face brandul special. Uita-te la categoria ta si vezi incotro se indreapta. La ce se asteapta clientii? Cum poate numele tau sa semnalizeze ceva nou?
Intr-o piata dominata de nume de oameni si locuri, Hilton, Marriott, Hyatt, Radisson, W a avut curajul sa sune nou, tanar, energic si elegant. Azi, este prima destinatie pentru oameni de afaceri care vor sa echilibreze stilul cu substanta.
7. Prea mult nu este niciodata suficient
Primele 100 de nume la care te gandesti este probabil sa fie aceleasi cu cele la care s-au gandit si competitorii. Foloseste specialisti in namingpentru a dezvolta mii de alternative. Pentru a ajunge la un nume care intruneste toate obiectivele, aveti nevoie de o lista ampla si profunda.
Au fost create mii de nume, sute au fost verificate, iar scorurile au fost luate in considerare. Un nume s-a evidentiat si acum nenumarate conversatii se creeaza in jurul acestui brand “Accent on the future”.
8. Asteapta-te ca povestea sa evolueze
Exista intotdeauna motive pentru a displace un nume, dar nu vei putea lua decizia corecta daca nu iei nicio decizie. Amintiti-va ca numele sunt doar o parte din brand si sunt elastice – le poti transforma pentru a exprima ceea ce doresti.
Astfel, cuvantul “Virgin” iti aminteste de ulei de masline, Maria sau “The Material Girl”. Dar, ca un nume de brand, Virgin a venit sa se pozitioneze ca o atitudine provocatoare care poate sa vanda orice de la telefoane mobile, la vacante in spatiu.
Sursa: landor.com