Unitati de masura responsive

Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem blocati pe ceea ce stim ca mergea odata. Un site ce se poate adapta pe mai multe device-uri simultan necesita folosirea unitatiilor “dinamice” precum vw și vh.

VW si VH sunt unitati de lungime ce reprezinta un % din dimensiunea ferestrei. Pe latime, unitatea de masura este definita ca Viewport Width, respectiv Viewport Height pentru inaltime.

VH poate fi utilizat oriunde, insa cel mai frecvent caz de utilizare al VH este pentru a defini o inaltime completa in functie de inaltimea ecranului (viewport-ului). Practic, putem avea o sectiune cu inaltimea definita 100vh ce mereu va acoperi ecranul, indiferent de dimensiunile monitorului.

Unitatea VW este similara cu WH, dar se axeaza mai mult pe latimea ferestrei decat inaltimea acesteia. VW devine foarte utila daca vrei sa ai o fereastra adaptabila, bazata pe fonturi. De exemplu, o inaltime a fontului atribuita heading-ului h1 este 6% (6vw) din latimea ferestrei. Ca atare, daca latimea ferestrei este 1000px, dimensiunea fontului va fi de 60px, iar daca fereastra se redimensioneaza la 500px, dimensiunea fontului va deveni 30px.

Folosirea acestor unitati ajuta la tranzitia site-ului web pe orice platforma mobile, indiferent de marimea acestora si reprezinta un pas inainte in a-ti face site-ul mai usor de folosit.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul