INAPOI

Unitati de masura responsive

Deoarece exista multe unitati de masura diferite in CSS, deseori iti pui intrebarea: care este cea mai buna varianta in acest moment? Cele mai populare unitati sunt px și %, insa nu trebuie sa ramanem blocati pe ceea ce stim ca mergea odata. Un site ce se poate adapta pe mai multe device-uri simultan necesita folosirea unitatiilor “dinamice” precum vw și vh.

VW si VH sunt unitati de lungime ce reprezinta un % din dimensiunea ferestrei. Pe latime, unitatea de masura este definita ca Viewport Width, respectiv Viewport Height pentru inaltime.

VH poate fi utilizat oriunde, insa cel mai frecvent caz de utilizare al VH este pentru a defini o inaltime completa in functie de inaltimea ecranului (viewport-ului). Practic, putem avea o sectiune cu inaltimea definita 100vh ce mereu va acoperi ecranul, indiferent de dimensiunile monitorului.

Unitatea VW este similara cu WH, dar se axeaza mai mult pe latimea ferestrei decat inaltimea acesteia. VW devine foarte utila daca vrei sa ai o fereastra adaptabila, bazata pe fonturi. De exemplu, o inaltime a fontului atribuita heading-ului h1 este 6% (6vw) din latimea ferestrei. Ca atare, daca latimea ferestrei este 1000px, dimensiunea fontului va fi de 60px, iar daca fereastra se redimensioneaza la 500px, dimensiunea fontului va deveni 30px.

Folosirea acestor unitati ajuta la tranzitia site-ului web pe orice platforma mobile, indiferent de marimea acestora si reprezinta un pas inainte in a-ti face site-ul mai usor de folosit.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Branding global – America, Asia, Europa: unde se află România?

Branding global: America domină povestea, Asia tehnologia, Europa designul. Unde se poziționează România și cum pot brandurile românești urca global? Trăim într-o lume în care brandurile au devenit adevărați ambasadori geopolitici. Marile puteri globale nu [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Antreprenor vs management: doua feluri de a gandi un brand

Unul creeaza sens. Celalalt il administreaza. Iar brandurile mari se nasc cand cele doua forte gasesc echilibrul. Exista doua feluri de oameni care conduc businessuri: cei care vad lumea prin ochii posibilului si cei care [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Top 10 autori de branding care ne-au schimbat modul de a privi brandurile

Ca sa devii bun practician, trebuie sa citesti tot ce s-a scris. Restul e doar exercitiu. Brandingul nu l-am invatat din tutoriale. L-am invatat de la oameni care au vazut mai departe. Pentru noi, Walter [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from Unitati de masura responsive

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.