INAPOI
Scris de Marius Chiriac

Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Cautarea online in care folosim doar vocea noastra este o tehnologie care se imbunatateste enorm de la an la an. Odata cu cresterea enorma in numarul de smartphone-uri si dispozitive IoT (Internet of Things), a aparut o cerere mare pentru eliminarea nevoii de a scrie intr-un mod traditional si sa dam „ordine” doar cu vocea. Pentru multa lume, frazele precum „Ok Google” au ajuns sa fie folosite din ce in ce mai des in viata de zi cu zi.

Inca este prea devreme sa ne dam seama de impactul pe care cautarile cu vocea il au pentru SEO, dar ce este clar este faptul ca exista deja un numar urias de utilizatori care pot fi potentiali clienti pentru tine si afacerea ta.

Voice search-ul este recomandat in special pentru afacerile locale deoarece este folosit in principal pentru a gasi diverse locatii precum restaurante sau magazine. Cele mai populare cautari sunt cele locale de tipul „banca langa mine” sau „coafor langa mine”. Astfel devine necesar sa integram in optimizarile de search facute in website termeni precum „langa stadion”.

Cautarile folosesc in general un limbaj mult mai natural in care intrebarile sunt propozitii complete, spre deosebire de modul in care cautam cand folosim o tastatura unde doar introducem 2-3 termeni cheie. Contentul din website trebuie adaptat sa foloseasca acest limbaj mai natural.

Poti adauga pe langa content-ul normal si sectiuni de tipul FAQ (Intrebari frecvente) in care sa scrii intrebarile ce pot fi folosite de catre clientii tai in cautari. Sectiunea aceasta trebuie sa foloseasca si schema de tipul Date Structurate FAQ pentru o indexare mult mai eficienta de catre Google. Este important sa ai in content-ul din website raspunsuri pentru termeni precum „ce”, „de ce”, „cum” si „unde”.

Aceste optimizari nu sunt facute doar pentru Voice Search, ele te vor ajuta mult si la SEO normal pe care trebuie sa il faci in website, asa ca nu ezita sa-l implementezi.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Optimizari SEO pentru Google Voice Search

Citeste tot articolul