Care e reteta pentru crearea unui brand?
De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care si le pune un antreprenor la inceput de drum si la care vom incerca sa gasim raspuns.
„Ingredientele esentiale ale unui brand sunt: (1) un antreprenor cu viziune pentru brand, (2) o echipa care se comporta si livreaza in linie cu valorile acestuia, (3) un produs sau serviciu care promite ceva clar clientului – functional si emotional – si (4) o comunitate relativ loiala marcii, care cauta diferentiatorii si care este dispusa sa plateasca mai mult decat pentru un produs relativ similar”, spune Dochita Zenoveiov, fondatoarea agentiei de branding INOVEO.
Ea adauga ca sunt doua mari etape in constructia/ realizarea unui brand, fiecare cu subetape. E vorba de definirea acestuia si de dezvoltarea lui. Definirea consta in intelegerea contextului, creionarea identitatii (vizuala, verbala, de experienta), segmentarea pietei, targetarea consumatorilor si pozitionarea marcii, etape urmate de definirea touch-point-urilor si de customer-journey.
„Dupa asta, vine implementarea in toata complexitatea ei. Abia aici brandul capata practicalitate, incepe sa existe, sa relationeze cu clientul, sa aiba un impact asupra lui si sa ii devina necesar, chiar nelipsit”, adauga Dochita.
Extras din Ziarul Financiar.