INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand?

De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care si le pune un antreprenor la inceput de drum si la care vom incerca sa gasim raspuns.

„Ingredientele esentiale ale unui brand sunt: (1) un antreprenor cu viziune pentru brand, (2) o echipa care se comporta si livreaza in linie cu valorile acestuia, (3) un produs sau serviciu care promite ceva clar clientului – functional si emotional – si (4) o comunitate relativ loiala marcii, care cauta diferentiatorii si care este dispusa sa plateasca mai mult decat pentru un produs relativ similar”, spune Dochita Zenoveiov, fondatoarea agentiei de branding INOVEO.

Ea adauga ca sunt doua mari etape in constructia/ realizarea unui brand, fiecare cu subetape. E vorba de definirea acestuia si de dezvoltarea lui. Definirea consta in intelegerea contextului, creionarea identitatii (vizuala, verbala, de experienta), segmentarea pietei, targetarea consumatorilor si pozitionarea marcii, etape urmate de definirea touch-point-urilor si de customer-journey.

„Dupa asta, vine implementarea in toata complexitatea ei. Abia aici brandul capata practicalitate, incepe sa existe, sa relationeze cu clientul, sa aiba un impact asupra lui si sa ii devina necesar, chiar nelipsit”, adauga Dochita.

Extras din Ziarul Financiar.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Citeste tot articolul

INOVEO a spus

De ce au nevoie de branding si companiile B2B, care vand catre alte companii?

Urmareste interviul la ZF Live in care se discuta de ce au nevoie de branding si companiile B2B, care vand catre alte companii. [...]

Citeste tot articolul from INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Citeste tot articolul