Emotia primului ambalaj desenat

In ultimul deceniu profesia de graphic designer a fost segmentata in cat mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, brand product identity, layout designer, game designer, si lista poate continua, fiecare ramura avand satisfactile si bucuriile ei.

Cochetand de-a lungul anilor cu o parte din aceste ramuri am beneficiat pe rand de satisfactiile aferente fiecarui segment in parte insa bucuria de a vedea pe un raft primul produs cu ambalajul desenat de mine ramane de neegalat. Asta si dupa aproape 20 de ani.

Primul ramane primul, se creeaza o legatura speciala, o relatie pe termen lung cu brandul si un sentiment de apartenenta fata de acel produs.

Brandul care ti-a oferit sansa de a desena acel ambalaj devine brusc in mintea ta cel mai bun, cel mai minunat si nu mai poti bea, gusta, purta sau consuma altceva. Ai devenit acel consumator fidel. Nimic nu iti mai poate lua asta.

Normal, dupa primul vine al doilea, dupa al doilea vine al treilea si tot asa. Devii mai exigent cu propia munca, il vezi pe raft si te gandesti ca ai fi facut putin altfel, parca alta culoare, parca mai mare textul, parca mai mic logo-ul si tot asa. Bucuria ramane, emotia si ea. Apar insa exigentele.

Primul design are scuza primului facut, nu efoarte calculat, probabil nu il mai prezinti intr-un portofoliu de lucrari si nu te mai reprezinta pe tine ca designer-ul de acum dar are puritatea si inocenta aferenta tie si perioadei respective.

La urmatoarele ambalaje desenate se inverseaza plusurile si minusurile. Intervin experienta, exprimarea grafica, acuratetea si atentia la detalii.

Perfectionismul atinge cote pe care nici credeai ca le poti avea. Urmatoarele ambalaje sunt net superioare din punct de vedere estetic, cromatic, compozitional si ies mult mai mult in evidenta la raft. Dar cu totate astea primul ramane primul.

Oricum pentru mine ideea de a desena ceva palpabil, ceva ce exista fizic, ceva ce ramane o perioada mare in piata, vorbim de ani, nu se poate compara cu ceva ce dispare dupa un singur click.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Emotia primului ambalaj desenat

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Emotia primului ambalaj desenat

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Emotia primului ambalaj desenat

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Emotia primului ambalaj desenat

Citeste tot articolul