Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Inca din bancile facultatii sau ca proaspat absolvent, designerul are mai multe optiuni, mai multe directii ce poate urma, profesional vorbind.

Cum vorbeam intr-un articol anterior (Emotia primului ambalaj desenat) profesia de designer a fost in ultimul deceniu, segmentata in mai multe ramuri, UI designer, UX designer, web designer, brand corporate identity, layout designer, game designer.

Acum dupa aptitudini, calitati, preferinte si destin 🙂 proaspatul designer poate ajunge sa lucreze intr-o agentie de publicitate, studio de creatie, firma de productie publicitara, tipografie, agentie de branding sau chiar in cadrul unei companii, corporatie, societati ce are un post sau departament dedicat,

In timp, designerul va afla ce mediu il atrage mai mult, in ce gen de colectiv poate performa si pe ce nisa vrea sa se perfectioneze.

De-a lungul carierei, am avut sansa sa experimentez toate mediile enumerate mai sus, fiecare cu modul de lucrul, genul de clienti, colectivul si specificul lor.

Astfel pentru cei la inceput de drum, lucrul intr-o agentie de publicitate full service poate fi „a doua scoala”. Aici vor gasi teme, proiecte din mai toate ariile profesionale. Campanii 360, layout-uri de print, campanii pentru mediul online, identitate vizuala, campanii ATL, BTL. Aici vor interactiona sau vor invata sa interactioneze cu oameni din industrie. Vor cunoaste departamente intregi de PR, Client service, Creatie, DTP si vor experimenta lucrul cu clientul.

In studiourile si casele de creatie aria colectivului e mai restransa. Vei fi inconjurat de oameni din departamente creative si vei invata sa lucrezi pe nisa in jurul unui brief foarte bine conceput.

Ca designer, lucrul intr-o firma de productie iti poate aduce cunostintele tehnice de care vei avea nevoie mai incolo in cariera. Vei invata tipuri de materiale, rezistenta lor, modul cum le poti combina si mai ales cum trebuie sa gandesti si cum trebuie sa pregatesti materialele in tipar. Aici vei intalni promotionalele si POSM urile.

Tipografia iti va arata cum se produce ceea ce tu creezi si pui pe hartie sau monitor.

Lucrul la „client” cum se spune in industrie te va aduce intr-un mediu complet nou pentru tine si vei fi inconjurat de colegi din toate domenile posibile. Fata de munca in agentie, va trebui sa inveti sa lucrezi pentru un singur brand. Util pentru mai tarziu in cariera.

Despre munca de designer in agentia de branding, detaliat in articolul urmator.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Munca de designer in agentii de branding vs agentii de publicitate

Citeste tot articolul