INAPOI
Scris de Dochita Zenoveiov

Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

La o discutie cu un client am fost surprinsa ca departamentul de contabilitate a inregistrat factura serviciilor noastre de branding in cheltuieli de reclama / publicitate.

Daca brandul este acel activ intangibil in care investesti azi pentru viitor, urmatorii 5 ani daca nu chiar pe viata, de ce-l tratam diferit de o investitie intr-o cladire sau intr-o masina? Masina sau cladirea sunt niste tool-uri cu care iti faci treaba, brandul, e imaginea ta si reflecta la final de an cine esti prin profitabilitate.

De ce brandul e o investitie:
1. Investesti o data pentru totdeauna, nu ca in publicitate anual, daca nu lunar
2. Este peste orice software sau licenta cumparate cu care iti desfasori activitatea si care nu sunt proprietatea ta
3. La o eventuala tranzactie, e posibil ca brandul sa valoreze maim ult decat activele tangibile. Posibil ca tranzactia sa se refere doar la brand (ex. vezi vanzarea Gazetei Sporturilor din 2018)

Am rugat o buna prietena sa-mi spuna unde ar incadra serviciile de branding dpdv contabil:
1. Cheltuieli de dezvoltare care se amortizeaza – cont 203
2. Marci comerciale – cont 205
3. Alte imobilizari necorporale – cont 208

Astfel, intrand pe amortizare (sa zicem doar 5 ani, desi dureaza o viata), nu denaturezi rezultal financiar al anului in care ai dezvoltat brandul. Si asa se ajuta si departamentul de marketing si cel de contabilitate.

Please share sa ajunga la cine trebuie, in special la prietenii din contabilitate.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul