Scris de Dochita Zenoveiov

1001 de intrebari despre modul nostru de lucru

1001 de nopti?
Nu. 1001 de intrebari despre modul nostru de lucru si cate si mai cate…

Nu sunt chiar 1001 aici, dar cu siguranta, de-a lungul timpului, am primit si mai multe. Ce intrebari ne-au adresat clientii si non-clientii de-a lungul anului? Cateva dintre cele pe care ni le amintim sunt aici…

Ordinea in care sunt expuse e aleatorie:

  • – de ce e nevoie de o intalnire si nu se poate da oferta direct pe email
  • – de ce solicitam atat de multe informatii la inceput, cand tot ce are nevoie el (clientul) este doar o oferta de pret
  • – de ce nu poate incepe proiectul de branding imediat dupa ce a fost facuta solicitarea si agreat planul de lucru
  • – de ce o solicitare de oferta e diferita de la un an la altul
  • – de ce nu raspundem la emailurile care contin doar solicitarea ofertei de pret fara sa contina si alte detalii cum ar fi industria din care face parte, deadline-ul si ce materiale are nevoie
  • – de ce costa atat un proiect de branding cand poate fi cumparat un logo pe net la 10$
  • – de ce nu putem spune de la inceput daca participam sau nu la un pitch, ci dupa ce semnam NDA-ul si primim primul set de informatii
  • – ce este un pitch de metodologie
  • – de ce trebuie agentia sa primeasca de la client competitorii brandului ce urmeaza sa fie lucrat
  • – de ce trebuie sa participle la workshop toata echipa
  • – de ce trebuie sa alocam timp analizei externe
  • – de ce costa prima discutie si nu e gratuita
  • – de ce este nevoie de analiza si audit daca el isi stie foarte bine audienta
  • – de ce un pitch creativ se plateste
  • – de ce e nevoie sa fie dezvoltate atatea etape daca el vrea doar identitatea vizuala
  • – de ce nu putem sa sarim peste etapa de workshop
  • – de ce la etapa de naming facem verificarea doar pe 1 clasa
  • – de ce consideram lipsit de relevanta faptul ca numele brandului trebuie sa fie verificat si pe clasa Nisa aferenta comunicarii lui
  • – de ce numele verificat pe 1 clasa pe teritoriul Romaniei costa diferit de cel verificat pe mai multe tari sau pe mai multe clase
  • – de ce trebuie sa dea clientul feedback pe loc, in momentul prezentarii si nu peste 1-2 zile
  • – de ce vrem sa vorbim cu decision maker-ul
  • – de ce e bine sa fie dezvoltat proiectul de branding cap-coada, nu cu pauze intre etape
  • – de ce trebuie sa se ocupe clientul de organizarea si planificarea interviurilor, a workshopului si a meetingurilor
  • – de ce trebuie sa stam de vorba cu echipa interna a clientului cand dezvoltam proiectul de branding si nu e suficient sa stam de vorba cu decision makerul (doar el stie toate datele proiectului)
  • – de ce ruta creativa 1 nu se poate combina cu ruta creativa 2
  • – de ce orice meetinguri suplimentare solicitate pentru vanzarea interna a proiectului fac parte dintr-o noua discutie care automat adauga timp si buget la proiect
  • – de ce e nevoie de un project manager din partea clientului responsabil cu derularea si cu ulterioara implementare a acestuia
  • – de ce le ingreunam situatia oferindu-le 2 solutii de identitate foarte bune 🙂
  • – de ce se percep culorile diferit in printul din birou, printul la tipografie, pantonar si pe ecranul calculatorului
  • – de ce am prezentat rutele creative in aceasta ordine
  • – de ce bucla de la litera “n” este asa, ce vrea sa comunice
  • – de ce nu am trecut pe la ei, daca tot am ajuns in orasul lor
  • – de ce nu stim ce trebuie sa contina manualul pentru brandul „x”
  • – de ce trebuie sa listeze ce aplicatii de brand trebuie dezvoltate
  • – ce servicii ii putem oferi
  • – de ce nu anuntam ca dezvoltam si website-uri
  • – de ce este nevoie acum, la ofertare, de o detaliere a ceea ce urmeaza sa contina viitorul website
  • – de ce trebuie sa plateasca avans
  • – cum poate sa stie ca ii vom livra ceea ce are nevoie
  • – de unde stim ce i se potriveste cel mai bine brandului lui
  • – cum poate sa monitorizeze succesul
  • – de ce ar investi in branding cand businessul lui este oricum de succes…

Cu siguranta asta e doar o parte din lista.

De regula raspundem fiecarui client in parte. Chiar in intalnire. Experienta ne ajuta sa dam raspunsuri pe loc, fara sa sunam un prieten. Dar daca nu stim, nu ne e rusine sa ne sunam prietenii.

Daca vreuna dintre ele vi se pare interesanta sau ciudata si vrei raspuns la ea, trimite-ne-o pe mail si iti vom raspunde. Poate chiar te vom invita la o cafea sa-ti raspundem.

Brandul tau vrea sa fie INOVat?

    INSCRIE-TE ACUM