BACK
Scris de Catinca Radu

Analiza vizuala in procesul de branding

“Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy

Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine atat din intelegerea clientului, cat si din intelegerea industriei si a competitorilor.

Cu peste 200 de proiecte in portofoliu, putem spune ca am studiat multe industrii, cum ar fi real estate, retail, fashion, HoReCa, industrie grea sau farma. Cu toate acestea, fiecare proiect este diferit. La fel si competitorii. Astfel, analiza vizuala se afla printre primii pasi pe care ii realizam intr-un proiect.

Ce este?

Analiza vizuala este o cercetare formulata sub forma unei prezentari, in care sunt studiate elementele care alcatuiesc identitatea vizuala a competitorilor, cum ar fi:
– logo, logotip, simbol, logo-uri alternative, favicon
– supergrafic si utilizarea acestuia
– imagerie – functionala si emotionala
– prezenta online (ex. social media, website, prezentari digitale)
– prezenta offline (ex. carti de vizita, brosuri, flyere, signalistica, merchandising)

De mentionat este faptul ca fiecare proiect are obiective diferite, astfel subiectul analizelor difera – de exemplu, daca un client are nevoie de o identitate vizuala care se va declina foarte mult in zona de packaging, accentul va fi pus pe aceasta zona.

Cand se realizeaza?

Analiza vizuala trebuie realizata in prima parte a proiectului, cea de cercetare si strategie. Astfel, ne asiguram ca intelegem industria si cunoastem competitorii, pentru ca rezultatul procesului ulterior de creatie a identitatii vizuale sa fie relevant pentru publicul tinta al clientului.

Cine o realizeaza?

Analiza vizuala este realizata de designeri, deoarece cunostintele lor atat teoretice, cat si practice in sfera vizuala ii ajuta sa extraga insight-uri valoroase, pe baza carora formuleaza concluzii si oportunitati. Acestea sunt folosite mai departe in etapa de dezvoltare a identitatii vizuale. Desigur, in cazul unei analize in care accentul este pus pe zona de website, intervin web developerii cu experienta si cunostintele lor.

De ce este importanta?

Motivele principale pentru care analiza vizuala este importanta sunt:
– imerseaza echipa de design in teritoriul vizual al industriei respective, pregatind-o si ajutand in procesul de creatie
– pentru beneficiarul proiectului aduce o intelegere suplimentara asupra diverselor tehnici folosite de competitori in constructia asocierilor de brand: (ex. de ce un competitor foloseste imagerie bazata pe natura, orase sau pe animale – pentru a-si crea asocieri de imagine cu peisaje naturale, cu regiuni sau trasaturi specifice unor animale, pe care creierul le converteste mai usor)
– extragerea acelor concluzii si oportunitati care vor defini brief-ul pe care il folosim ca sa construim un brand relevant, care se va diferentia

“Cel care cerceteaza cu atentie ceea ce e vechi, ca sa descopere acolo ceva nou, este cel mai indreptatit sa-i invete pe altii.” – Confucius in Analecte 2, 11

Daca tu, cel care citesti acest material, intelegi puterea analizei vizuale, esti acel partener cu care vrem sa lucram.

Mai multe articole

INOVEO a scris

The Importance of Sustainable Design in Branding

If everyone is talking about sustainability, we cannot ignore discussing it from a branding perspective. Environmental awareness has always been a growing trend. Now, more than ever, brands are under increasing pressure to adopt sustainable [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

„Quirky” Sans Serif Fonts: The 2024 Trend

The evolution and shifts in trends from one season to another are most pronounced when it comes to design. This year, in graphic design among other fields, we are seeing a spotlight on a category [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

How Complex Should Your Website Be?

It’s clear that websites are becoming increasingly large and complex, with both programmers and clients contributing to this trend. Programmers want to showcase their ability to create intricate projects, while clients desire content-rich websites filled [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO Answers Questions from ZF Romanian Brands Yearbook 2024

What is the recipe for creating a brand? How long does it take to build one? How much does it cost? Where do you start and where do you end? What are the key ingredients? [...]

Read More... from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul