Scris de Catinca Radu

Analiza vizuala in procesul de branding

„Advertising people who ignore research are as dangerous as generals who ignore decodes of enemy signals.” – David Ogilvy

Pentru o buna intelegere, trebuie sa vizualizezi. In procesul de branding sau rebranding, intelegerea proiectului provine atat din intelegerea clientului, cat si din intelegerea industriei si a competitorilor.

Cu peste 200 de proiecte in portofoliu, putem spune ca am studiat multe industrii, cum ar fi real estate, retail, fashion, HoReCa, industrie grea sau farma. Cu toate acestea, fiecare proiect este diferit. La fel si competitorii. Astfel, analiza vizuala se afla printre primii pasi pe care ii realizam intr-un proiect.

Ce este?

Analiza vizuala este o cercetare formulata sub forma unei prezentari, in care sunt studiate elementele care alcatuiesc identitatea vizuala a competitorilor, cum ar fi:
– logo, logotip, simbol, logo-uri alternative, favicon
– supergrafic si utilizarea acestuia
– imagerie – functionala si emotionala
– prezenta online (ex. social media, website, prezentari digitale)
– prezenta offline (ex. carti de vizita, brosuri, flyere, signalistica, merchandising)

De mentionat este faptul ca fiecare proiect are obiective diferite, astfel subiectul analizelor difera – de exemplu, daca un client are nevoie de o identitate vizuala care se va declina foarte mult in zona de packaging, accentul va fi pus pe aceasta zona.

Cand se realizeaza?

Analiza vizuala trebuie realizata in prima parte a proiectului, cea de cercetare si strategie. Astfel, ne asiguram ca intelegem industria si cunoastem competitorii, pentru ca rezultatul procesului ulterior de creatie a identitatii vizuale sa fie relevant pentru publicul tinta al clientului.

Cine o realizeaza?

Analiza vizuala este realizata de designeri, deoarece cunostintele lor atat teoretice, cat si practice in sfera vizuala ii ajuta sa extraga insight-uri valoroase, pe baza carora formuleaza concluzii si oportunitati. Acestea sunt folosite mai departe in etapa de dezvoltare a identitatii vizuale. Desigur, in cazul unei analize in care accentul este pus pe zona de website, intervin web developerii cu experienta si cunostintele lor.

De ce este importanta?

Motivele principale pentru care analiza vizuala este importanta sunt:
– imerseaza echipa de design in teritoriul vizual al industriei respective, pregatind-o si ajutand in procesul de creatie
– pentru beneficiarul proiectului aduce o intelegere suplimentara asupra diverselor tehnici folosite de competitori in constructia asocierilor de brand: (ex. de ce un competitor foloseste imagerie bazata pe natura, orase sau pe animale – pentru a-si crea asocieri de imagine cu peisaje naturale, cu regiuni sau trasaturi specifice unor animale, pe care creierul le converteste mai usor)
– extragerea acelor concluzii si oportunitati care vor defini brief-ul pe care il folosim ca sa construim un brand relevant, care se va diferentia

„Cel care cerceteaza cu atentie ceea ce e vechi, ca sa descopere acolo ceva nou, este cel mai indreptatit sa-i invete pe altii.” – Confucius in Analecte 2, 11

Daca tu, cel care citesti acest material, intelegi puterea analizei vizuale, esti acel partener cu care vrem sa lucram.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Analiza vizuala in procesul de branding

Citeste tot articolul