Povestea unui web developer – partea II

In primul articol din serie v-am povestit despre „intrarea” mea in lumea programarii web. In postarea de astazi va voi povesti despre cum am reusit sa capitalizez informatia acumulata in perioada de descoperire.
Ca orice copil care si-a trait copilaria in anii 90 si 2000, timpul liber il imparteam pe terenul de fotbal alergand dupa o minge care de fapt era o sticla de plastic de 0.5l umpluta pe jumatate cu nisip sau in internet cafe. Intr-o zi am tras cu ochiul in monitorul celui ce avea afacerea si am zarit ceva cod. Incerca sa faca niste butoane in mult popularul Macromedia Flash (RIP). L-am ajutat cu problema respectiva destul de repede si mi-a oferit un „barter”, „troc” sau mai degraba o afacere in mintea mea de atunci. Eu i-am finalizat site-ul iar el mi-a oferit un numar de ore pentru munca depusa. Chiar nu stiam cam cat ar valora cunostintele mele, iar la intrebarea domnului am raspuns foarte ferm si convins: „100 de ore!”. Stand pe o mina de aur, mi-am extins spiritul antreprenorial facand la randul meu alt „barter” cu colegii de clasa. Cum bani nu aveau, le dadeam ore la internet cafe pentru teme. Vorba s-a extins rapid in zona unde locuiam despre baiatu’ care face site-uri. Febra boom-ului .com ajunsese si in Romania astfel ca am avut clienti care mai de care: buticari, vanzatori de palarii sau magazine second hand pentru grasuti si grasute.

Concluzii
La inceput nu o sa aveti proiecte inovative, o aplicatie care va schimba lumea sau un contract de 1 milion de dolari. Prin aceste proiecte micute va construiti un portofoliu prin care puteti sa treceti la nivelul urmator, sa lucrati intr-o companie. Multi tineri se plang ca nu reusesc sa se angajeze din pricina lipsei de experienta. Daca ati avea un portofoliu de 10 site-uri credeti ca anagajatorul v-ar considera cu experienta sau fara? Credeti ca angajatorul v-ar considera mai potrivit pe acest post decat pe un proaspat absolvent al unui curs de programare?

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul „one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea II

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Beneficiile de a avea un blog pe website-ul tau

In era digitala in care traim, un website bine dezvoltat nu mai este suficient pentru a atrage si retine atentia publicului. Un blog pe website-ul unei companii poate aduce numeroase beneficii, de la cresterea prezentei [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea II

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea II

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea II

Citeste tot articolul