Povestea unui web developer – partea I

Numele meu este Dan, iar in seria urmatoare de articole o sa va povestesc parcursul carierei mele de programator. Aceste randuri pot fi folosite ca motivator sau ghid pentru cei ce vor sa descopere tainele programarii. O sa va povestesc in ordine cronologica diversele intamplari din viata mea de programator, iar dupa o sa incercam sa tragem niste concluzii folositoare.

Pasiunea mea pentru dezvoltare web a aparut la inceputul anilor 2000, cand cu banii stransi din 24 de luni de alocatie mi-am cumparat un fax modem si 20 de ore de internet. Pe vremea aceea Google nu era popular, lumea folosea Yahoo Search si Altavista. Am intrat de curiozitate pe cele 2 motoare de cautare si am aflat ca Altavista a fost cumparat de Yahoo la un moment dat. Dupa 2-3 zile de pierdut vremea pe internet mi-am pus intrebarea care mi-a deschis si alegerea carierei: “cum oare functioneaza site-urile? Vreau si eu!”.

Dupa ce am aflat de pe internet dar si din offline (pe vremea aceea cartile erau o resursa mult mai buna) m-am apucat de primul meu site. Fiind fan Formula 1 am conceput o platforma online cu rezultate si comentarii la fiecare etapa in parte.

Concluzii:

Pentru cei ce vor sa se apuce de web development recomand sa invatati pe un proiect personal, ceva care va pasioneaza. Multi dintre cei care incearca sa programeze se lasa destul de repede din lipsa de motivatie iar daca incercam sa combinam o pasiune deja existenta in noi cu ceva nou, sansele sa ducem la bun sfarsit acel task o sa creasca destul de mult.

Daca aveti pasiune si va atrage domeniul IT va sugerez sa studiati cat mai devreme posibil. Pe mine m-a ajutat enorm timpul liber, nevoia de cunoastere, curiozitatea si satisfactia rezolvarii unor probleme cu ajutorul propriilor solutii.

In articolul urmator o sa va povestesc cum am depasit bariera programatorului amator si am inceput sa imi capitalizez cunostintele.

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea I

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea I

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea I

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from Povestea unui web developer – partea I

Citeste tot articolul