INAPOI
Scris de Catinca Radu

INOVART #5 – Pop Art

Pop art este un curent nascut in anii ’50 in Marea Britanie si America, ca revolta a tinerilor asupra perspectivei traditionale asupra artei. Acestia au integrat elemente comerciale intalnite in viata de zi de zi, preluate din reclame, filme, muzica pop, ambalaje de produs sau benzi animate. Argumentul a fost ca erau mult mai reprezentative si apropiate de ei decat ce vedeau in muzee sau ce invatau in institutiile de arte.

Aparut dupa expresionismul abstract, curentul pop art s-a intors la un mod mai obiectiv de prezentare, folosind tehnicile comerciale din media. Scopul sau era de a crea arta democratica, care sa nu discrimineze, sa fie inteleasa atat de cunoscatorii, cat si de persoane din afara domeniului.

Criticii au considerat acest curent ca fiind vulgar, iar publicul l-a considerat o gluma, dar, pana la sfarsitul secolului 20, a devenit una din cele mai recunoscute miscari artistice, fiind adaptat societatii orientate spre mass-media si tehnologie.

Pop art este inca relevant 70 de ani mai tarziu, dovada fiind faptul ca este definit ca trend in design in 2021. Acesta poate fi adecvat folosirii comerciale, prin modul direct, obiectiv de exprimare si impactul vizual puternic, pentru branduri care vor sa exprime buna dispozitie.

© Andy Warhol „Campbell’s Soup Cans”
(https://www.wikiart.org/en/andy-warhol/campbells-soup-cans-1962)

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from INOVART #5 – Pop Art

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.