Scris de Catinca Radu

INOVART #4 – Suprarealism

Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o metoda de a reuni constientul si subconstientul intr-o expresie artistica in care fantezia este alaturata vietii de zi cu zi.

Curentul s-a inspirat atat din miscarea Dada, care refuza rationalul, cat si din teoriile lui Sigmund Freud, din care Breton a extras ideea ca subconstientul este o sursa infinita de imaginatie.

Noi ne inspiram din idei suprarealiste. Pentru ca uneori trebuie sa extragem informatii din subconstient, alegeri instinctive. Retina poate capta 10 milioane de biti de informatie pe secunda. Cate crezi ca sunt constiente? Cam 100. Ce se intampla cu restul? Subconstientul stie.

Rene Magritte este considerat unul din artistii principali ai suprarealismului. Dar el nu se considera artist, ci doar o persoana care isi exprima gandurile prin picturi. Pe parcursul vietii, a incercat sa exprime vizual limbajul. Magritte a fost un reprezentant diferit, inovator al suprarealismului, pentru ca el nu adera la ideile care se opuneau ratiunii sau la metodele bazate pe vis folosite de ceilalti reprezentanti. Acesta folosea metoda dialectica, prin discutiile sale cu filosofi, si gandirea stiintifica.

Ideile lui Magritte au aplicabilitate in designul identitatilor vizuale, acesta fiind atat un proces creativ cat si, probabil mai mult decat ai crede, un proces argumentat, rational, bazat pe informatii, atat extrase din subconstientul clientului, cat si din piata.

Ceci n'est pas une pipe

© Rene Magritte „La Trahison des images (Ceci n’est pas une pipe)”
(https://www.wikiart.org/en/rene-magritte/the-treachery-of-images-this-is-not-a-pipe-1948)

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Read More... from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul