Scris de Catinca Radu

INOVART #4 – Suprarealism

Suprarealismul este un curent aparut la inceputul secolului 20, poetul avangardist Guillaume Apollinaire fiind primul care a folosit acest termen. Andre Breton, reprezentant al curentului, spune in manifestul sau din 1924 ca suprarealismul este o metoda de a reuni constientul si subconstientul intr-o expresie artistica in care fantezia este alaturata vietii de zi cu zi.

Curentul s-a inspirat atat din miscarea Dada, care refuza rationalul, cat si din teoriile lui Sigmund Freud, din care Breton a extras ideea ca subconstientul este o sursa infinita de imaginatie.

Noi ne inspiram din idei suprarealiste. Pentru ca uneori trebuie sa extragem informatii din subconstient, alegeri instinctive. Retina poate capta 10 milioane de biti de informatie pe secunda. Cate crezi ca sunt constiente? Cam 100. Ce se intampla cu restul? Subconstientul stie.

Rene Magritte este considerat unul din artistii principali ai suprarealismului. Dar el nu se considera artist, ci doar o persoana care isi exprima gandurile prin picturi. Pe parcursul vietii, a incercat sa exprime vizual limbajul. Magritte a fost un reprezentant diferit, inovator al suprarealismului, pentru ca el nu adera la ideile care se opuneau ratiunii sau la metodele bazate pe vis folosite de ceilalti reprezentanti. Acesta folosea metoda dialectica, prin discutiile sale cu filosofi, si gandirea stiintifica.

Ideile lui Magritte au aplicabilitate in designul identitatilor vizuale, acesta fiind atat un proces creativ cat si, probabil mai mult decat ai crede, un proces argumentat, rational, bazat pe informatii, atat extrase din subconstientul clientului, cat si din piata.

Ceci n'est pas une pipe

© Rene Magritte „La Trahison des images (Ceci n’est pas une pipe)”
(https://www.wikiart.org/en/rene-magritte/the-treachery-of-images-this-is-not-a-pipe-1948)

Mai multe articole

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer experience

Saptamana trecuta m-a rugat un partener sa fac un workshop de brand cu echipa sa si cred ca a sosit momentul sa vorbesc despre workshopurile pe care le facem pentru ca sunt diverse, au obiective [...]

Citeste tot articolul from INOVART #4 – Suprarealism

Citeste tot articolul