Scris de Victor Calomfir

Imageria si rolul ei in crearea unei identitati vizuale

Alaturi de logo/logotype, supergraphic, layout, paleta cromatica, familia de fonturi si iconografie, imageria isi are rolul ei bine definit in crearea unei identitati vizuale.

Ca vorbim de un stil intreg de fotografie sau de un set restrans de imagini specifice, asociate brandului, imageria are rol de asociere si functie de memorabilitate cu brandul.

Imageria de brand, stilul fotografic, poate fi functional sau emotional.

Cunoasterea si intelegerea stilurilor de fotografie ajuta la definirea si rafinarea identitatii vizuale in functie de nevoia avuta.

Astfel, stilul functional are rolul de a prezenta, de a arata produsul, serviciul sau sectorul de activitate in care brandul activeaza iar stilul emotional are rolul de induce sentimente si trairi. Emotiile asociate au rolul de a apropia privitorul de brand.

Fiind parte componenta a identitatii vizuale, imageria trebuie aliniata vizual cu aceasta. Pentru unitate, imaginile vor fi aliniate intre ele compozitional si cromatic.

Lipsa unui stil fotografic, compozitional, cromatic si emotional il poate deruta pe cel ce interactioneaza cu brandul si chiar se pot face asocieri nedorie si neplacute cu alte branduri.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul “one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Read More... from Imageria si rolul ei in crearea unei identitati vizuale

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Read More... from Imageria si rolul ei in crearea unei identitati vizuale

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Read More... from Imageria si rolul ei in crearea unei identitati vizuale

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Portofoliu de produse vs portofoliu de branduri

Portofoliul de produse se refera la gama de produse individuale pe care o companie le ofera intr-un anumit moment. Acesta cuprinde toate produsele sau serviciile pe care le comercializeaza o companie, fie ele similare sau [...]

Read More... from Imageria si rolul ei in crearea unei identitati vizuale

Citeste tot articolul