Interviu Wall Street

PIATA DE DULCIURI DIN ROMANIA ARE, DE CATEVA SAPTAMANI, UN NOU JUCATOR.

COMPANIA FRANCEZA PATISSERIES GOURMANDES, O AFACERE DE PESTE 130 DE MILIOANE DE EURO, A INTRAT PE PIATA LOCALA UN BRAND DE BISCUITI SI PRAJITURI ADAPTATE SPECIFICULUI ROMANESC, POFTIS. ANA BAZGA, COUNTRY MANAGER POFTIS, A VORBIT LA PROFESIONISTII IN RETAIL DESPRE INVESTITIA SI PLANURILE POFTIS PE PLAN LOCAL.
Ana Bazga va sustine, alaturi de Dochita Zenoveiov, un workshop despre necesitatea proiectelor de branding in retail in cadrul Retail Arena 2018, Tech. Community. Experience. Vino sa le asculti pe 24 si 25 octombrie, la hotel Sheraton! Detalii, AICI.

„Decizia de expansiune in Romania a fost cursul firesc al businessului dupa ce timp de 20 de ani colegii au dezvotat intensiv businessul din Franta. Varianta de export a venit ca un pas firesc si avand in vedere diferentele destul de mari dintre pietele din vest si cele din estul Europei s-a simtit necesara crearea unui brand si a unei identitiati separate de Patisseries Gourmades in aceasta parte a Europei pentru ca atat obiceiul de consum, cat si momentul de consum sunt foarte diferite”, a declarat Ana Bazga.

Investitia de pana acum in brandul Poftis se ridica la 100.000 de euro si s-a reflectat in cercetarea de piata, dezvoltarea de produs si branding. „A durat mai bine de jumatate de an pana am intrat pe piata locala, am vrut sa fim siguri ca exista oportunitate pentru noi si am vrut sa intram cu temele facute, sa stim ce avem de facut si care sunt nevoile consumatorilor romani. Pe langa pasii firesti, de a te uita la niste date de piata si a intelege din avion ce se intampla in categorie, un lucru extrem de important a fost sa vedem ce se consuma in romania si care sunt momentele de consum si am observat diferente foarte mari fata de Franta: acolo se consuma produse simple, fara creme sau ciocolata. Consumul per capita in Franta este de 8 mai mari decat in Romania si era clar ca romanii isi doresc altceva de la categoria de prajituri si biscuiti”, a explicat Ana Bazga.

In gama Poftis se regasesc in prezent trei tipuri de biscuiti si madlene, cu diverse creme, adaptate cerintelor consumatorilor romani. Brandul recent intra pe piata se regaseste pentru moment in comertul traditional, in cateva magazine din tara, urmand ca pana la finalul anului 2019 sa fie prezent in toate lanturile de modern trade.



Despre cat de dificil se intra in comertul modern si de ce a ales lansarea in retailul traditional, country managerul Poftis spune: „ Pe aceasta categorie de cakes portionata individual on the go, comertul traditional este mult mai mare decat cel modern din niste considerente firesti si anume in momentul in care vrei o gustare, esti intr-o pauza, pe drum, intri repede intr-un maga traditional si iti satisfaci pofta. De aceea exista practic si un focus mare pe traditional trade pentru ca acolo exista consumatorul. Pe de alta parte, in comertul modern se aseaza imaginea de brand, putem sa facem multe activari prin care sa aducem consumatorul la noi. Fiind un brand nou, nu e usor, fiecare punctde distibutie se castiga greu”.

Pe langa intrarea in retele de retail si extinderea distributiei in comertul traditional, francezii de la Poftis au in plan, pe termen lung, sa mute productia in Romania. Pentru alte detalii despre intrarea jucatorului in piata si planurile de dezvoltare, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul „one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Citeste tot articolul from Interviu Wall Street

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Beneficiile de a avea un blog pe website-ul tau

In era digitala in care traim, un website bine dezvoltat nu mai este suficient pentru a atrage si retine atentia publicului. Un blog pe website-ul unei companii poate aduce numeroase beneficii, de la cresterea prezentei [...]

Citeste tot articolul from Interviu Wall Street

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Citeste tot articolul from Interviu Wall Street

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Optimizarea portofoliului de branduri

Optimizarea unui portofoliu de brand implica gestionarea si organizarea strategica a ofertei de produse ale unei companii pentru a maximiza valoarea globala a marcii si cota de piata. Pentru a optimiza portofoliul de marci pentru [...]

Citeste tot articolul from Interviu Wall Street

Citeste tot articolul