Evaluarea brandului

Stiu, e perioada Galelor, a Premiilor, a Bilanturilor de final de an, a Petrecerilor de Craciun… dar scriu ce ma inspira din munca mea de zi cu zi…

Dupa filmarile de saptamana trecuta la INOVEO, m-am reconectat cu clientii nostri recenti si cei de acu 15 ani. Si e doar inceputul…

Unul din subiectele calde despre care am vorbit cu unul dintre: evaluarea brandului. Masurarea reputatiei unui brand este un proces amplu si implica utilizarea diverselor metode, adesea combinate, pentru a obtine o evaluare cuprinzatoare.

Exista diferite abordari si metode, iar selectia depinde de obiectivele specifice ale evaluarii. In cadrul evaluarii businessului, inclusiv in vederea vanzarii, pot fi utilizate urmatoarele metode pentru masurarea reputatiei unui brand:

1. Studiu de piata calitativ prin interviuri individuale, focus grupuri pentru a obtine feedback de la clienti si pentru a evalua perceptiile acestora asupra brandului: recognoscibilitate, incredere sau asocieri cu anumite valori.

2. Monitorizarea social media – prin analiza conversatiilor exprimate, tonul conversatiilor, implicarea clientilor si, eventual, evolutia perceptiei.

3. Analiza media – monitorizarea acoperirii media, a aparitiilor in presa (scrisa cat mai e si TV). Aici se urmaresc tonul articolelor, amploarea acoperirii media si continutul in general pentru a evalua impactul asupra reputatiei.

4. Metrici online – traficul pe site, conversiile online, si feedback-ul online, poate oferi date despre comportamentul consumatorilor si nivelul de angajament fata de brand.

5. Net promoter score (NPS) – care masoara probabilitatea ca baza de clienti sa recomande brandul altora.

6. Mix de analize financiare – in care auditorii de regula le combina pentru a scoate un raport cat mai curat: cost based method, market based method si income based method. De cele mai multe ori acesta este raportul care cantareste cel mai mult in ochii partilor implicate pentru ca este cantitativ, nu calitativ, evaluarea performantelor financiare ale brandului oferind o perspectiva asupra impactului acestuia in cadrul afacerii. Indicatori financiari ca vanzarile, profitabilitatea si marjele reflecta si influenteaza reputatia brandului.

7. Benchmarking – compararea performantelor brandului cu cele ale concurentilor in cadrul industriei.

De aici si importanta Brandingului care nu e un one-time project.
Nu e un proiect de design.
Nu e doar o sigla.
El incepe in punctul in care antreprenorul incepe sa se uite cu atentie la brand (prin re/branding: ADN brand, arhitectura de brand, identitate de brand, touchpoints, customer journey) si continua de atunci incolo. Toata viata brandului. Toate activarile de brand se fac pe valori, nu doar pe creativitate… Toate demersurile trebuie sa fie aliniate pentru coerenta celor 4-5-10 P sau cati se mai poarta acum: produs, pret, placement, people, promotion, physical evidence.

PS. Si Antreprenorii atenti la cele de sus vor culege Premii @Gale.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Comunicarea fluenta dintre departamentele de Marketing si Financiar

Adesea ni se intampla sa avem nevoie de limbi straine… Sau limbaj strain in cadrul aceleiasi limbi, daca vorbim de business. Da, in bugetare e nevoie sa fii poliglot. Comunicarea fluenta dintre departamentele de Marketing [...]

Citeste tot articolul from Evaluarea brandului

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Avantajele si dezavantajele unui website de tipul One Page

Site-urile sunt o esentiale pentru orice afacere sau proiect personal. Site-urile de tipul „one page” (o pagina), au devenit foarte populara in ultimii ani. Dar care sunt avantajele si dezavantajele unui astfel de site? Sa [...]

Citeste tot articolul from Evaluarea brandului

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Beneficiile de a avea un blog pe website-ul tau

In era digitala in care traim, un website bine dezvoltat nu mai este suficient pentru a atrage si retine atentia publicului. Un blog pe website-ul unei companii poate aduce numeroase beneficii, de la cresterea prezentei [...]

Citeste tot articolul from Evaluarea brandului

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce culorile alese arata diferit in print fata de online

Culorile joaca un rol crucial in definirea identitatii vizuale a unui brand. De la celebrul rosu al Coca-Cola la albastrul vibrant al Facebook, culorile au puterea de a evoca emotii, de a crea recunoastere a [...]

Citeste tot articolul from Evaluarea brandului

Citeste tot articolul