Scris de Dochita Zenoveiov

Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

La o discutie cu un client am fost surprinsa ca departamentul de contabilitate a inregistrat factura serviciilor noastre de branding in cheltuieli de reclama / publicitate.

Daca brandul este acel activ intangibil in care investesti azi pentru viitor, urmatorii 5 ani daca nu chiar pe viata, de ce-l tratam diferit de o investitie intr-o cladire sau intr-o masina? Masina sau cladirea sunt niste tool-uri cu care iti faci treaba, brandul, e imaginea ta si reflecta la final de an cine esti prin profitabilitate.

De ce brandul e o investitie:
1. Investesti o data pentru totdeauna, nu ca in publicitate anual, daca nu lunar
2. Este peste orice software sau licenta cumparate cu care iti desfasori activitatea si care nu sunt proprietatea ta
3. La o eventuala tranzactie, e posibil ca brandul sa valoreze maim ult decat activele tangibile. Posibil ca tranzactia sa se refere doar la brand (ex. vezi vanzarea Gazetei Sporturilor din 2018)

Am rugat o buna prietena sa-mi spuna unde ar incadra serviciile de branding dpdv contabil:
1. Cheltuieli de dezvoltare care se amortizeaza – cont 203
2. Marci comerciale – cont 205
3. Alte imobilizari necorporale – cont 208

Astfel, intrand pe amortizare (sa zicem doar 5 ani, desi dureaza o viata), nu denaturezi rezultal financiar al anului in care ai dezvoltat brandul. Si asa se ajuta si departamentul de marketing si cel de contabilitate.

Please share sa ajunga la cine trebuie, in special la prietenii din contabilitate.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta continutului de calitate pe un website

Un website bine conceput si functional este esential in era digitala, dar continutul de calitate este ceea ce il transforma intr-un instrument eficient de comunicare si interactiune cu publicul. Indiferent de tipul de website pe [...]

Read More... from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Extindere brand in HORECA

Ai un business in segmentul premium de food delivery. Vrei sa iti dezvolti afacerea spre furnizarea de mancare buna la un pret corect? Exista cateva motive cheie pentru care ai lansa un brand mainstream in [...]

Read More... from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Branding energie solara

Iata cinci motive importante pentru branding intr-un business de productie si distributie de energie solara: Diferentierea de concurenta: Industria energiei solare este in plina crestere, iar concurenta este acerba. Prin branding, poti crea o identitate [...]

Read More... from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Decision making models

Exista numeroase teorii si modele de luare a deciziilor dezvoltate de diferiti cercetatori si teoreticieni. Printre cele mai cunoscute modele se numara: Modelul Rational-Economic: Acest model se bazeaza pe ideea ca deciziile sunt luate intr-un [...]

Read More... from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul