INAPOI

Mentenanta unui website

Sanatatea website-ului tau este la fel de importanta ca cea personala.

Website-ul este un organism care va creste alaturi de brand-ul si afacerea ta si ca pentru orice organism pot aparea probleme de sanatate. Acestea pot fi rezolvate prin mentenanta periodica.

Crearea unui website este un process lung si complicat. Lansarea acestuia nu trebuie sa fie considerata niciodata punctul in care se pune stop dezvoltarii, iar mentenanta este un process care, din pacate, multi il ignora din dorinta de a economisi bani sau nu inteleg de ce este necesar.

Oricine care vrea sa mentina o imagine profesionala si care doreste ca afacerea sa creasca are nevoie ca website-ul sa fie intretinut si updatat periodic si acest lucru este in general facut de o echipa IT interna sau prin-un contract cu o alta companie. Este recomandat ca dezvoltatorii website-ului sa fie cei care efectueaza si mentenanta.

Avantaje si motive

Sunt multe motive pentru a face mentenanta, dar principalele sunt: update-uri la framework-ul in care a fost creat website-ul (precum WordPress), update-uri la plugin-urile folosite, crearea de backup-uri, extra securitate si rezolvarea de bug-uri/probleme care apar in timp. Si nu in ultimul rand, prioritatea proiectului cu mentenanta in fata celorlalte proiecte sporadice.

Pentru a intelege mai bine, WordPress poate scoate foarte multe update-uri intr-o perioada scurta care rezolva probleme de securitate, bug-uri, sporesc performanta sau adauga functionalitati noi/imbunatatite. Doar in Decembrie 2018 au existat 4 update-uri importante. Ele sunt in general facute automat si nu poti sti niciodata cand pot face ca site-ul sa nu mai functioneze corect. Pot aparea probleme de compatibilitate cu server-ul, cu tema instalata, cu plugin-urile folosite sau chiar update-ul in sine sa fie stricat. Nu rar intalnesc situatii in care un client pierde munca de luni de zile pentru ca nu a avut un backup facut periodic si pe cineva care sa il ajute cu supravegherea update-urilor si repararea website-ului.

Mentenanta nu se limiteaza doar la problemele care pot aparea cu site-ul. Aceasta poate fi folosita pentru a efectua schimbari de content precum adaugarea de poze noi, adaugarea de articole sau modificari de texte. De la modificarea paginilor la modificarea formularelor de contact, o mana profesionista va ajuta la obtinerea rezultatelor dorite rapid si corect.

De multe ori clientii revin la noi dupa lansarea website-ului pentru ca nu reusesc sa modifice singuri ceva la site sau pentru ca au incercat sa modifice dar din diferite motive nu mai arata bine sau s-a stricat ceva. Aceste situatii pot aduce costuri suplimentare care sunt mai mari decat plata pe cateva luni a unui abonament de mentenanta si pot chiar inchide site-ul pana cand sunt rezolvate toate problemele si acest lucru afecteaza buna desfasurare a businessului. In cele mai urate cazuri s-a pierdut intreg website-ul si a trebuit sa fie refacut de la zero sau de la un backup foarte vechi.

In final nu pot decat sa recomand tuturor sa faca mentenanta, in special dupa lasarea unui website nou. Te va ajuta sa salvezi bani si sa scapi de mult stres cand apar probleme sau vrei sa modifici ceva la website. Un website sanatos este necesar pentru o afacere sanatoasa in aceasta era digitala.

Daca esti deja clientul nostru si nu ai mentenanta de la noi, stii ca ne-am auzit cel putin o data dupa ce s-a incheiat colaborarea noastra, corect?

Autor: Marius Chiriac

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from Mentenanta unui website

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Mentenanta unui website

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Mentenanta unui website

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Mentenanta unui website

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.