INAPOI
Scris de Dochita Zenoveiov

Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

La o discutie cu un client am fost surprinsa ca departamentul de contabilitate a inregistrat factura serviciilor noastre de branding in cheltuieli de reclama / publicitate.

Daca brandul este acel activ intangibil in care investesti azi pentru viitor, urmatorii 5 ani daca nu chiar pe viata, de ce-l tratam diferit de o investitie intr-o cladire sau intr-o masina? Masina sau cladirea sunt niste tool-uri cu care iti faci treaba, brandul, e imaginea ta si reflecta la final de an cine esti prin profitabilitate.

De ce brandul e o investitie:
1. Investesti o data pentru totdeauna, nu ca in publicitate anual, daca nu lunar
2. Este peste orice software sau licenta cumparate cu care iti desfasori activitatea si care nu sunt proprietatea ta
3. La o eventuala tranzactie, e posibil ca brandul sa valoreze maim ult decat activele tangibile. Posibil ca tranzactia sa se refere doar la brand (ex. vezi vanzarea Gazetei Sporturilor din 2018)

Am rugat o buna prietena sa-mi spuna unde ar incadra serviciile de branding dpdv contabil:
1. Cheltuieli de dezvoltare care se amortizeaza – cont 203
2. Marci comerciale – cont 205
3. Alte imobilizari necorporale – cont 208

Astfel, intrand pe amortizare (sa zicem doar 5 ani, desi dureaza o viata), nu denaturezi rezultal financiar al anului in care ai dezvoltat brandul. Si asa se ajuta si departamentul de marketing si cel de contabilitate.

Please share sa ajunga la cine trebuie, in special la prietenii din contabilitate.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from Brandul, incadrat la investitie sau cheltuiala?

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.