Branding inainte de marketing

Azi intr-o intalnire s-a nascut o intrebare din partea antreprenorului, unul de succes, cu care stateam de vorba: Ce vine mai intai? Brandingul sau marketingul?

Ordinea corecta este branding-ul vine inaintea marketingului.

Branding-ul se refera la procesul de definire si dezvoltare a identitatii si personalitatii unui brand. Aceasta implica stabilirea valorilor, promisiunii, viziunii si misiunii brandului, crearea unui nume, a unui logo si a unui set de elemente vizuale distincte. Branding-ul este esential pentru a crea o identitate puternica si coerenta a brandului, care sa se diferentieze de concurenta si sa transmita mesajul corect publicului tinta.

Dupa ce identitatea de brand este definita si implementata, intra in actiune marketingul. Marketingul implica aplicarea strategiilor si tacticii pentru a promova si a vinde produsele sau serviciile brandului catre publicul tinta. Activitatile de marketing pot include cercetarea pietei, dezvoltarea de strategii de segmentare a pietei, planificarea si implementarea campaniilor de comunicare, relatii publice, marketing online, promovarea pe social media, organizarea evenimentelor si multe altele. Scopul marketingului este de a creste gradul de constientizare, de a atrage si de a fideliza clientii, precum si de a genera vanzari si profituri pentru brand.

Cu toate acestea, branding-ul si marketingul sunt interconectate si se influenteaza reciproc. In timp ce branding-ul creeaza fundatia si identitatea unui brand, marketingul utilizeaza aceasta identitate pentru a construi si a gestiona relatia cu publicul tinta. De asemenea, activitatile de marketing pot aduce feedback si informatii care sa alimenteze procesul de dezvoltare a brandului.

In concluzie, branding-ul precede marketingul, deoarece este important sa aveti o identitate de brand clara si puternica inainte de a comunica si promova produsele sau serviciile respective.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Importanta designului sustenabil in branding

Daca toata lumea vorbeste despre sustenabilitate, nu putem sa nu vorbim si noi, din perspectiva brandingului. Constientizarea ecologica a fost dintotdeauna o tendinta in crestere. Acum, mai mult ca niciodata, brandurile se afla sub presiunea [...]

Citeste tot articolul from Branding inainte de marketing

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Fonturile sans serif „ciudate”: Trendul anului 2024

Evolutia si schimbarile tendintelor de la un sezon la altul sunt cele mai pregnante atunci cand vine vorba de design. In ceea de priveste designul grafic, printre altele, anul acesta ne aduce in prim-plan o [...]

Citeste tot articolul from Branding inainte de marketing

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Cat de complex trebuie sa fie website-ul tau?

Este clar ca website-urile devin din ce in ce mai mari si complexe si de vina sunt atat programatorii, cat si clientii. Programatorii vor sa arate ca pot face lucuri complicate, iar clientii vor website-uri [...]

Citeste tot articolul from Branding inainte de marketing

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

INOVEO raspunde intrebarilor Anuarului ZF Branduri Romanesti 2024

Care e reteta pentru crearea unui brand? De cat timp ai nevoie ca sa il construiesti? Cat costa? De unde incepi si unde termini? Care sunt ingredientele-cheie? De ce te poti lipsi, de ce nu? [...]

Citeste tot articolul from Branding inainte de marketing

Citeste tot articolul