INAPOI
Scris de Marius Chiriac

Design responsive pentru website-uri

O data cu aparitia primelor smartphone-uri, design-ul site-urilor s-a schimbat radical.

Unul din cele mai folosite buzzword-uri cand vine vorba de crearea de website-uri este „responsive”. El reprezinta o metoda sau filozofie de dezvoltare a site-urilor unde se doreste adaptarea content-ului si design-ului in functie de dispozitivul pe care este vizualizat. A devenit o necesitate acum cand suntem inconjurati de o multitudine de diverse dispozitive care au marimi si modalitati de interactionare complet diferite.

Programatorii de frontend au mai multe metode in care pot obtine rezultatul dorit si de cele mai multe ori se foloseste o combinatie adaptata pentru necesitatile fiecarui site:

1. Media Queries in CSS. Ele sunt comenzi scrise in CSS ce indica unui browser ce parte din cod sa fie incarca in functie de tipul si dimensiunea ecranelor. Codul de mai jos va indica browser-ului ca este necesar ca dimensiunea ecranului sa fie mai mica de 800 pixeli pentru a fi folosit:

@media screen and (max-width:800px){
.text{ font-size: 14px; }
}

2. Grid Layout in CSS. Este o serie de comenzi care creaza un sistem de layout de tip grid. iti permite sa aranjezi elementele din site in coloane si randuri ce pot fi rearanjate in functie de pozitie, marime si layer. Spre deosebire de Flexbox care aranjeaza elementele pe o singura directie (fie pe rand, fie pe coloana), Grid poate aranja elementele pe doua directii controland randurile si coloanele.

3. Unitati de lungime relative: em, rem, ex, ch, vw, vh, vmin, vmax, %. Aceste unitati de lungime iti vor permite sa crezi website-uri perfect scalabile si poti sa le combini cu unitati absolute (precum px) folosind functia calc(). Le poti folosi la orice element ce doresti sa fie redimensionat in functie de alt element din site sau de dispozitivul folosit.

Unul din preferatele mele metode de dezvoltare a unui website responsive este sa scalez textul in functie de latimea browser-ului cu un cod CSS ce imi permite sa dau o dimensiune minima la care se adauga o dimensiune relativa precum:

.text{
font-size: calc(10px + .6vw);
}

4. Viewport meta tag. Pe dispozitivele mobile precum cele facute de Apple, fara adaugarea acestui tag in head-ul unui website, site-urile se vor scala intr-um mod tipic ecranelor monitoarelor de desktop ceea ce conduce la poze si texte foarte mici, in mare parte datorita faptului ca rezolutiile unui ecran sunt prea mari. Acest tag iti va permite sa controlezi modul in care elementele din site se vor scala.

Toate website-urile create de mine la INOVEO folosesc un design responsive si consider design-urile complicate drept un challenge.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from Design responsive pentru website-uri

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Design responsive pentru website-uri

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Design responsive pentru website-uri

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Design responsive pentru website-uri

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.