INAPOI

Guvernanta Corporativa Online

Proiectul BIOFARM a fost pentru mine prima mare companie listata la Bursa de Valori Bucuresti. Pana la acel moment nu stiam de bunele practici in domeniu si recomandarea celor de la BVB de a comunica cat mai transparent cu actionariatul prin intermediu platformelor online. In acest articol o sa va povestesc despre cum ar trebui sa se “listeze” online o companie.

1. Ce este Guvernanta Corporativa?

“Guvernanta corporativa reprezinta ansamblul principiilor ce stau la baza cadrului de administrare prin care compania este condusa si controlata. Transpuse in documente normative interne, aceste principii determina eficienta si eficacitatea mecanismelor de control adoptate cu scopul de a proteja si a armoniza interesele tuturor partilor interesate – actionari, administratori, directori, manageri ai diverselor structuri ale societatii, angajati si organizatii care le reprezinta interesele, clienti si parteneri de afaceri, furnizori, autoritati centrale si locale, reglementatori si operatori ai pietelor de capital etc. “

Asadar am inteles ce este cu Guvernanta Corporativa dar ce facem mai departe? La urmatoarele puncta o sa detaliez bunele practici.

2. Logica si SEO

Este recomandabil sa facem o sectiune noua care sa fie prietenoasa din punct de vedere al SEO. Am putea sa incepem astfel cu structura link-ului. Daca vrem sa optam pentru o pagina separata recomandarea mea este sa mergem pe guvernanta-corporativa.numelecompaniei.ro iar daca vrem sa implementam sectiunea de Guvernanta Corporativa pe websiteul actual putem folosi un URL de genul numelecompaniei.ro/guvernanta-corporativa. Mai departe putem extinde cu sub-pagini de tipul numelecompaniei.ro/guvernanta-corporativa/act-constitutiv. Daca structuram astfel pagina web motoarele de cautare vor indexa mai bine urmarind logica noastra.

3. Subpagini recomandate

Informatii generale: un mic istoric al companiei si datele de la Registrul Comertului si BVB, persoanele de contact pentru relatia cu investitorii si istoricul dividendelor.

Calendar financiar: lista urmatoarelor date pentru prezentarea rezultatelor financiare or intrevederilor AGA.

Rapoarte curente: lista cu toate rapoartele in ordine cronologica

Communicate: lista cu toate comunicatele in ordine cronologica

Situatii financiare: lista situatiilor financiare semestriale, trimestriale si anuale.

AGA: listarea proiectelor, hotararilor si a convocarilor

Dividente: Procedurile de distribuire aferente anului respectiv.

Prezentarea conducerii executive si a managementului: in aceasta sectiune as recomanda ca fiecare persoana aflata in conducerea companiei sa aibe o pagina de profil. Increderea potentialilor investitori porneste de la transparenta cu care conducerea este prezentata.

Act constitutiv, politici si regulamente: listarea actului constitutiv al companiei si a politicilor si regulamentelor interne. Din nou, aceasta sectiune ne ajuta la transparentizarea activitatii din cadrul companiei listate la bursa.

Pretul actiunilor: Prin intermediul API-ului furnizat de BVB putem integra diverse grafice despre evolutia companiei la bursa, numar de tranzactii, volum etc.

4. Intrebari frecvente

Este recomandata o sectiune cu intrebari frecvente pentru actionari. Din analiza pe care am facut-o am descoperit urmatoarele intrebari si nelamuriri in mare majoritate cu referire la procesul prin care se distribuie dividendele, cum putem vinde sau cumpara actiuni, cum putem modifica datele personale si ce se intampla in cazul in care avem de mostenit actiuni. Cu o astfel de sectiune ambele parti au de castigat. Actionarul gaseste informatia rapid si nu mai este nevoit sa dea telefoane sau mailuri iar compania nu mai este nevoita sa raspunda afluxului de intrebari repetitive.

5. Comunicarea online

Din analiza facuta de INOVEO a rezultat ca marile companii listate la bursele externe dau o importanta majora comunicarii cu actionarii sau cu potentialii investitori. Am observant sectiuni dedicate de tip stiri in care departamentul de PR publica zilnic cate un articol despre companie. Subiectele sunt variate, de la istoricul companiei, la inovatii sau raportari financiare. Scopul aceste sectiuni este de a dovedi catre investitori ca intreg angrenajul functioneaza iar banii sunt la loc sigur.

6. Limba Engleza

Din punctul nostru de vedere posibilitatea de a vizualiza site-ul si in limba engleza este musai. Investitorii pot veni si de peste hotare si este pacat sa ratam oportunitati. Este de preferat sa folosim limba engleza pentru idea de globalizare iar inca o limba secundara in caz ca industria din care facem parte este dezvoltata acolo. De exemplu tara X este lider in domeniul in care noi ne desfasuram activitatea iar astfel ne putem deschide portile catre ei mult mai usor prin depasirea barierei lingvistice.

Cu ce va poate ajuta echipa INOVEO?

Experienta pe proiecte listate la bursa in combinatie cu expertiza de branding si de dezvoltare web pot crea un mix de servicii care sa va ajute la transparentizare, cresterea brandului si a numarului de investitori. Dintre acestea putem numara urmatoarele:

– Dezvoltare pagini web corporate
– Dezvoltare branding si identitati vizuale
– Consultanta in comunicare cu actionariatul
– Branding Ambiental

In perioada starii de urgenta echipa INOVEO lucreaza de acasa la aceeasi capacitate. Oferim consultanta prin videoconferinta. Pentru programare va rugam frumos sa dati click pe butonul de mai jos si sa completati formularul ori sa ne contactati via telefon.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Guvernanta Corporativa Online

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Guvernanta Corporativa Online

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Guvernanta Corporativa Online

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from Guvernanta Corporativa Online

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.