INAPOI

Logo-ul nu conteaza

… chiar atat de mult cat crezi

Spune pe bune, ai alocat ore intregi sau zile sau poate chiar saptamani in dezvoltarea unui logo pentru compania ta sau brandul tau? Cu siguranta ca da.

Gandeste-te la toate sedintele lungi in care ai analizat pana la cele mai mici detalii logo-urile competitorilor, ale furnizorilor sau ale vecinilor din colt… Nu-i asa ca te-ai gandit ca nuanta de verde reflecta mai bine misiunea companiei tale? Sau ca iti trebuie neaparat nu stiu ce simbol? Timp dus pe apa sambetei, pe care nu-l vei mai recupera niciodata.

Ce zici daca ti-as spune ca nu logourile conteaza. Pentru ca intr-un logo nu poti incapsula esenta brandului. Se investeste prea mult timp si bani in logouri, dar brandurile nu ne apartin. Ele apartin pietei. Ele apartin mintii celui care este sau va deveni clientul tau. Brandul tau se schimba cu fiecare interactiune — este o relatie vie, organica intre tine, brandul tau si lumea larga.

Imagineaza-ti doua logouri. (1) Primul este un mar muscat. Il vezi, poate chiar acum pe calculatorul sau pe telefonul de pe care citesti acest text. Cand te gandesti la acel logo, iti vin in minte 2-3 lucruri: ultima experienta (buna sau rea) cu brandul Apple, cea mai extrema experienta si, poate, prima, dar nu sunt sigura. (2) Al doilea logo pe care vreau sa il vezi cu ochii mintii este secera si ciocanul. Cand il vezi, poate iti amintesti unde l-ai vazut si ce sentimente iti trezeste… asta in cazul in care ai prins perioada respectiva. Si crede-ma, nu a fost o perioada stralucita, dimpotriva, o perioada a celor 3F – frica, foame, frig. Experiente generate de lipsuri, experiente de care nu mai vrem sa ne amintim.

Asta inseamna branding. Interactiuni ale celui care emite si ale celui care primeste experienta. Si vei observa ca nu are nimic de-a face cu merele sau cu uneltele pe care poate le-ai tinut macar o data-n mana, sau cine stie. Daca muscatura ar fi pe cealalta parte a marului sau daca s-ar schimba culoarea sau locul celor doua unelte, nu s-ar schimba cu nimic felul in care percepem acele experiente. Ne plac logourile si vorbim mult depsre ele doar pentru ca sunt usor de controlat si promovat; pentru ca e mult mia simplu. Dar brandingul in 2025 nu mai poate fi privit asa.

Lectia pe care o invatam de la branduri mari, atentie nu neaparat admirate pentru ca am dat un exemplu pozitiv, unul negativ, este ca un logo trebuie sa fie clar si simplu, si sa nu jigneasca. Ar trebui sa fie creat de designeri. Ar trbeui sa fie explicat si sustinuta decizia catre client. Nu trimis pe email si lasat la voia intamplari… ce alege clientul, alege. Si apoi, brandul care este mult mai mult decat un logo – este suma interactiunilor.

Un logo trebuie sa fie consecvent, sa transmita oamenilor ideea de siguranta si sa dea sentimentul ca au facut un deal bun. Nu poti sa rezolve diverse topicuri de cultura organizationala, de perceptie sau de strategie redesenand logo-ul. Nici macar n-ar trebui sa te gandesti la asta.

In schimb, ce poti face este sa creezi relatii, sa initiezi si sa construiesti experiente cu publicurile tinta si asta se face cu oamenii tai coordonati de o echipa de profesionisti in branding prin workshopuri. Workshopuri de brand AND sau de touchpoints sau de customer journey.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Logo-ul nu conteaza

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Logo-ul nu conteaza

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Logo-ul nu conteaza

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from Logo-ul nu conteaza

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.