BACK

INOVEO - Sharp cut branding. In love with the people & their brands.

Workshop &
BrandSafari

sign-up now

Have questions?

Brand yourself before others brand you

X

Agentie de branding si rebranding

Ce este branding-ul?

Brandurile si brandingul sunt cele mai insemnate daruri pe care comertul le-a facut vreodata culturii populare. Brandingul si-a depasit atat de mult originile comerciale, incat impactul sau este practic incomensurabil in termeni sociali si culturali.

Odata ca niciodata, brandurile erau simple bunuri casnice - sapun, ceai, praf de spalat, crema de pantofi - produse cotidiene plictisitoare care erau consumate si inlocuite. In acele vremuri, brandul era un simbol al consecventei. Intr-o epoca in care produsele se contrafaceau, calitatea productiei era inconstanta, iar pretul, variabil, brandul inseamna calitate, cantitate si pret standard. Imaginea brandului proiecta si sustinea produsul.

Astazi, toate cele de mai sus s-au schimbat radical. Brandurile si-au castigat locul in lume. Cel mai adesea, consideram calitati functionale ale unui produs ca fiind de la sine intelese, in timp ce brandurile continua sa aiba de-a face cu imaginea, acum nu mai este vorba de propria lor imagine, ci si de a noastra.

In zilele noastre, brandingul tine de implicare si de asociere, de demonstrarea exterioara si vizibila a afilierii private si personale.

Brandingul ne permite sa ne definim pe noi insine cu ajutorul unei prescurtari imediat inteligibile pentru lumea din jurul nostru. Diesel, Adidas, Nike inseamna un stil de viata; Hermes, Ralph Laurent si Ritz, un altul. Poti sa le combini si sa le asortezi pentru a-ti ajusta, amplifica si sublinia perceptia despre tine insuti.

Brandurile au fost create de oamenii de marketing din marile companii pentru a seduce clientii - pentru a vinde produse prin crearea si proiectarea clara, in mod repetat, a unor idei colorate dar simple. Mecanismul brandingului a fost proiectat si definit de tehnicile moderne de comunicare. Dar succesul repurtat de ideea brandingului a intrecut chiar si cele mai ambitioase visuri ale creatorilor ei. In linii mari, brandingul este o practica de marketing prin care iti personalizezi activ compania, produsele sau serviciile. Aceasta este definitia de baza.

Brandingul iti ajuta compania sa fie vizibila si sa atraga atentia clientului ideal. Este ceea ce transforma un simplu cumparatori intr-un client fidel si transforma un public indiferent in ambasadori de brand.

Brandingul a existat inca din anul 350 d.Hr. si deriva din cuvantul „Brandr”, adica „a arde” in dialectele antice nordice. In anii 1500, ajunsese sa semnifice modul in care fermierii insasi insemnau vitele pentru a le recunoaste - un fel de precursor al logo-ului modern...

Cu toate acestea, brandingul de astazi este mult mai mult decat un simplu logo. A ajuns sa semnifice reactia emotionala intrinseca pe care o companie o poate declansa in randul audientelor.

Brandul este setul de perceptii pe care oamenii il au despre compania ta. Dar brandingul este setul de actiuni pe care le intreprinzi pentru a cultiva acel brand.

Cu alte cuvinte, brandul tau. este un substantiv, dar brandingul este un verb. Proiectarea unui logo este branding. Dezvoltarea vocii de brand este branding. Orice actiune pe care o faci pentru a-ti creste brandul este, pe scurt, branding.

Cand ai nevoie de o agentie de branding?

Brandingul este absolut esential pentru o afacere, datorita impactului general pe care il are asupra companiei tale. Brandingul poate schimba modul in care oamenii brandul tau, poate favoriza aparitia de noi oportunitati de business si iti poate creste notorietatea.

De ce sa lucrezi cu o agentie de branding? Pentru ca vei avea acces la o noua perspectiva asupra pietei, vei avea acces la mai noi metode de branding, te ajuta sa iti construiesti realist o perspectva strategtica asupra business-ului tau, are experinta si in alte industrii si te poate ajuta cu insighturi si informatii noi, diferite ca prespectiva.

Cand ai nevoie de servicii de rebranding?

  • Arati ca toti ceilalti din industria ta.
  • Vrei sa accesezi un target nou.
  • Brandul tau s-a dezvoltat, a evoluat.
  • Brandul este foarte invechit.
  • Brandul nu mai reflecta valorile tale.
  • Ai trecut printr-o criza de imagine.
  • Ai fuzionat sau ai fost cumparat.

De ce sunt importante serviciile de branding pentru business-ul tau?

  • Brandingul inseamna recunoastere
  • Cel mai important motiv pentru care brandingul este important pentru o afacere este ca este modul in care o companie primeste recunoastere si devine cunoscuta consumatorilor.

  • Brandingul creste valoarea afacerii
  • Branding-ul este important atunci cand se incearca generarea de expansiune in business, iar un brand puternic stabilit poate creste valoarea unei afaceri, oferindu-i companiei un avantaj investitional.

  • Brandingul genereaza noi clienti
  • Un brand bun aduce recomandari. Brandul puternic inseamna, in general, ca exista o impresie pozitiva asupra companiei in randul consumatorilor si este probabil ca acestia sa te cumpere, sa te recomande, sa revina la tine.

  • Creeaza incredere in piata
  • Un look profesional si un brand bine strategizat ajuta compania sa treaca drept de incredere in randul consumatorilor, potentialilor clienti si clientilor actuali.

Etapele unei strategii de branding

Stabilirea misiunii, viziunii si valorilor brandului

Totul incepe cu misiunea si valorile de brand - sunt, daca vrei, creierul operatiuni. Misiunea de brand este o afirmatie scurta si succinta care defineste starea actuala a industrei tale si modul in care compania ta, prin ceea ce face, o imbunatateste. Intre timp, viziunea companiei este inima sa, oferind un instantaneu inspirational si motivational al ceea ce cautati sa realizati pe termen lung.

Crearea identitatii vizuale

Cu misiunea si viziunea stabilite, identitatea vizuala reprezinta toate imaginile si informatiile grafice care exprima cine este un brand si ce il diferentiaza de toate celelalte. Cu alte cuvinte, descrie tot ceea ce clientii pot vedea fizic, de la sigla si pana la designul interior al unui magazin, de exemplu. Este cea mai valoroasa comunicare vizuala pe care o realizeaza compania ta. In timp ce o identitate puternica te ajuta sa stabilesti o conexiune cu potentialii tai clienti, o identitate slaba poate degrada experienta pe care acestia o au cu brandul tau.

Adesea, identitatea vizuala include si dezvoltarea unui manual de brand, care ofera instructiuni consistente cu privire la modul in care brandul ar trebui sa fie reprezentat vizual, in orice moment si in orice situatie. Este usor sa presupunem ca, doar pentru ca exista o identitate sub forma de logo, culori, fonturi - acest lucru este si eficient, si suficient.

Gasirea mesajului potrivit

Mesajul potrivit se refera, pur si simplu, la construirea vocii de brand. Vocea brandului este ceea ce spui si tonul de brand este modul in care o spui. Pe cand vocea este constanta, tonul poate varia in functie de public. De exemplu, Nike este o companie admirata pentru tone of voice-ul lor, intotdeauna inspirat, pozitiv, puternic, motivational si incurajator. Ii inspira pe clienti nu doar sa cumpere haine de sport, ci sa se apuce de alergat maratoane. Coerenta vocala a brandului Apple transmite incredere, calitate si intimitate exclusiva. Apple este un exemplu foarte bun de diferentiere pertinenta - te simti bine cand interactionezi cu mesajele companiei, iar atunci cand folosesti produsele companiei, te simti ca un veritabil star.

?
?
?