INAPOI
Scris de Marius Chiriac

Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Daca exista o tehnologie care va schimba fundamental modul in care interactionam cu internetul aceasta este mai mult ca sigur realitatea mixta, mai precis realitatea virtuala (VR) si augmentata (AR).

2020 a fost un an important pentru VR, cu o crestere de aproape 80% a vanzarilor fata de anul 2019. O asemenea crestere uriasa de utilizatori a fost rezultatul a mai multor factori: o scadere a pretului, o crestere a calitatii dispozitivelor si a aplicatiilor si o cerere mult mai mare de content in contextul izolarii acasa a oamenilor.

Exista multe moduri in care poti utiliza aceasta noua tehnologie, dar una care este inca la inceput este cea de creare de website-uri care sa includa moduri de vizualizare a acestora in VR sau care sa foloseasca AR pentru integrarea elementelor sale in lumea din jurul nostru. Aceste tipuri de website-uri au posibilitatea de fi create folosind standardul WebXR ce ofera access la senzorii dispozitivelor VR/AR si permite integrarea acestora de catre dezvoltatori.

In cazul VR putem vorbi despre experiente complet 3D de 360° unde poti interactiona cu diverse elemente pozitionate strategic de catre dezvoltator. Nu vei mai naviga prin pagini web ci te vei plimba intr-o lume virtuala. Cateva exemple care deja sunt in dezvoltare sunt meeting-urile online unde te vei putea intalni cu partenerii de afaceri sau clientii tai ca si cum ar fi in aceasi camera sau birou cu tine.

Daca VR creaza lumi straine, noi, care vor sa te faca sa uiti de monotonia realitatii, atunci AR este exact opusul. Prin AR se doreste imbunatatirea lumii reale prin augmentare. Pentru AR nu va fi nevoie de dispozitive noi, fiind posibila folosirea telefonului tau din buzunar. Te vei putea uita prin camera de la telefon si vei vedea elemente introduse in video intr-un mod inteligent care sa iti ofere informatii despre lucrurile din jurul tau sau vor fi introduse lucruri complet noi. O evolutie naturala va fi folosirea acestei tehnologii cu ochelarii de tipul „smart” fara sa mai fie nevoie sa deschidem telefonul. O alta metoda excelenta de folosire va fi pe paginile de produs din magazinele online unde poti la propriu pune produsul tau pe masa, in camera, sau chiar pe corpul tau (cum ar fi sa probezi o bluza noua).

Suntem momentan la inceputul erei mixed reality, iar tehnologia evolueaza foarte rapid, similar cu ce s-a intamplat cu telefoanele mobile smart. Ne putem astepta in urmatorii ani la o explozie de content si la o saturare a pietei de dispozitive ce pot folosi VR sau AR ce va duce la o scadere a preturilor, punct in care putem declara ca a devenit cu adevarat mainstream. Fie ca va lua 2-3 ani sau inca 10 ani, cu siguranta va afecta complet realitatea noastra.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.