Scris de Marius Chiriac

Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Daca exista o tehnologie care va schimba fundamental modul in care interactionam cu internetul aceasta este mai mult ca sigur realitatea mixta, mai precis realitatea virtuala (VR) si augmentata (AR).

2020 a fost un an important pentru VR, cu o crestere de aproape 80% a vanzarilor fata de anul 2019. O asemenea crestere uriasa de utilizatori a fost rezultatul a mai multor factori: o scadere a pretului, o crestere a calitatii dispozitivelor si a aplicatiilor si o cerere mult mai mare de content in contextul izolarii acasa a oamenilor.

Exista multe moduri in care poti utiliza aceasta noua tehnologie, dar una care este inca la inceput este cea de creare de website-uri care sa includa moduri de vizualizare a acestora in VR sau care sa foloseasca AR pentru integrarea elementelor sale in lumea din jurul nostru. Aceste tipuri de website-uri au posibilitatea de fi create folosind standardul WebXR ce ofera access la senzorii dispozitivelor VR/AR si permite integrarea acestora de catre dezvoltatori.

In cazul VR putem vorbi despre experiente complet 3D de 360° unde poti interactiona cu diverse elemente pozitionate strategic de catre dezvoltator. Nu vei mai naviga prin pagini web ci te vei plimba intr-o lume virtuala. Cateva exemple care deja sunt in dezvoltare sunt meeting-urile online unde te vei putea intalni cu partenerii de afaceri sau clientii tai ca si cum ar fi in aceasi camera sau birou cu tine.

Daca VR creaza lumi straine, noi, care vor sa te faca sa uiti de monotonia realitatii, atunci AR este exact opusul. Prin AR se doreste imbunatatirea lumii reale prin augmentare. Pentru AR nu va fi nevoie de dispozitive noi, fiind posibila folosirea telefonului tau din buzunar. Te vei putea uita prin camera de la telefon si vei vedea elemente introduse in video intr-un mod inteligent care sa iti ofere informatii despre lucrurile din jurul tau sau vor fi introduse lucruri complet noi. O evolutie naturala va fi folosirea acestei tehnologii cu ochelarii de tipul „smart” fara sa mai fie nevoie sa deschidem telefonul. O alta metoda excelenta de folosire va fi pe paginile de produs din magazinele online unde poti la propriu pune produsul tau pe masa, in camera, sau chiar pe corpul tau (cum ar fi sa probezi o bluza noua).

Suntem momentan la inceputul erei mixed reality, iar tehnologia evolueaza foarte rapid, similar cu ce s-a intamplat cu telefoanele mobile smart. Ne putem astepta in urmatorii ani la o explozie de content si la o saturare a pietei de dispozitive ce pot folosi VR sau AR ce va duce la o scadere a preturilor, punct in care putem declara ca a devenit cu adevarat mainstream. Fie ca va lua 2-3 ani sau inca 10 ani, cu siguranta va afecta complet realitatea noastra.

Mai multe articole

Marius Chiriac a scris

Importanta alinierii unui website la brandul companiei

In era digitala in care traim, prezenta online este esentiala pentru succesul unei companii. Un website bine dezvoltat si gestionat corect poate fi un instrument puternic pentru a atrage si a angaja audienta. Insa, pentru [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Touchpoints Workshop

Brandingul nu e doar numele si logo-ul. Este si despre touchpointuri. Saptamana trecuta un prospect mi-a dezvaluit ca s-a intalnit cu noi doar pentru ca un fost client de-al nostru a insistat sa ne cunoasca, [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Nume evocativ

Cum isi construiesc asiaticii strategia de #naming. Cum isi aleg numele. Sa luam exemplul Samsung. E un nume descriptiv, evocativ sau abstract? Lee Byung-chull, fondatorul Samsung, a urmat cursurile Universitatii Waseda din Tokyo, Japonia, dar [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul

Dochita Zenoveiov a scris

Customer Journey Workshop

Acesta se refera la toate interactiunile si etapele prin care trece un client in timp ce interactioneaza cu un brand. Customer Journey-ul include toate punctele de contact si canalele prin care un client vine in [...]

Citeste tot articolul from Viitorul internetului #2 – Mixed reality

Citeste tot articolul