INAPOI
Scris de Marius Chiriac

Tehnologii web de evitat

Exista multe motive pentru care unele aplicatii web sau website-uri continua sa foloseasca tehnologii web invechite sau nepotrivite. Principalele sunt lipsa de dezvoltare continua focusata pe updatarea tehnologiilor folosite si dorinta de a mentine compatibilitatea cu sistemele vechi. Cu cat se asteapta mai mult cu atat devine mai geu si mai scump ca acestea sa fie schimbate. Costul mentenantei creste enorm pentru orice tehnologie care nu mai are support oficial de la dezvoltator si riscul ca securitatea sa fie compromisa este foarte mare. Deseori intalnim acest lucru la aplicatiile interne ale bancilor sau la website-urile folosite de organizatiile de stat.

Recomandarea mea este sa nu mai fie folosite urmatoarele:

1. Flash. Odata cu venirea anului 2021, supportul pentru Flash a fost scos de catre toate browserele moderne. Creat pentru a suplimenta site-urile cu animatii si alte functii avansate, acum nu mai este decat o relica ce nu mai poate fi folosita. Acesta a fost inlocuit in principal de catre HTML5 si CSS3 impreuna cu javascript. Un factor important a fost dezolvatarea lenta si scumpa si problemele de securitate a plugin-ului necesar rularii de content Flash.

2. Versiunile vechi de PHP 5.6-7.2. Aproape 80% din website-uri folosesc PHP la backend iar PHP 8.0 a fost lansat recent. El promite viteza sporita si securitate mai buna. Desi nu recomand inca trecerea la ultima versiune datorita problemelor de compatibilitate si alte bug-uri ce pot aparea cand folosesti orice tehnologie noua, server-ul tau ar trebui sa ruleze cel putin PHP 7.3 (de preferat 7.4). Conform testelor realizate de Kinsta, platforma WordPress poate fi cu pana la 50% mai rapida pe PHP 8.0 fata de 7.0 (233 requesturi/sec fata de 155 requesturi/sec) asa ca daca nu exista probleme de compatibilitate atunci nu ezita sa faci upgrade la server si WordPress.

3. Internet Explorer 11 sau mai vechi. Conform statisticelor oferite de cei de la StatCounter, global, numarul de utilizatori de Internet Explorer a scazut sub 2%. Cred ca putem in sfarsit declara acest browser ca fiind „mort”, iar dezvoltatorii din intreaga lume pot lucra la website-uri moderne fara sa le mai fie frica ca nu va functiona pe el. Acest browser a fost inlocuit de catre Microsoft cu Edge si foloseste in spate aceasi tehnologie ca si Google Chorme sau Safari.

4. Pagini web ce sunt defapt fisiere PDF. Multe website-uri ofera posibilitatea de a downloada sau incarca content ce este PDF, dar acestea nu trebuie niciodata sa tina locul unei pagini din website. Aceste fisiere nu sunt indexate bine de catre google si in general evitate de catre potentiali vizitatori atunci cand apar in cautarile google. Este intradevar mult mai usor de a face update la site cand trebuie doar sa inlocuiesti un PDF, dar minusurile sunt prea mari. Recomand sa se investeasca timpul si banii in crearea de cat mai multe pagini posibile in website. Ai un meniu la restaurantul tau? Nu il pune ca PDF, fa-l o pagina in website. Ai un produs cu specificatii tehnice in PDF? Pune acele specificatii in pagina dedicata acelui produs si poti oferi vizitatorului posibilitatea sa downloadeze PDF-ul daca are nevoie.

Toti cei care vor sa detina un website trebuie doar sa inteleaga ca un website nu se opreste niciodata din dezvoltare. Lipsa de update-uri la backend si la frontend pot conduce la probleme ce devin in timp din ce in ce mai mari, pana cand esti fortat sa investesti intr-un site complet nou. Acest lucru se poate intampla mult mai repede decat ai crede ca este posibil si iti poate afecta afacerea.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Rebrandingul POSTEI ROMANE – transformarea unei institutii intr-un brand modern

Your browser does not support the video tag. Rebrandingul POSTEI ROMANE – primul pas spre transformare Procesul de rebranding semnat de INOVEO marcheaza inceputul unei transformari organizationale. Este tranzitia de la traditional la modern. De la o [...]

Citeste tot articolul from Tehnologii web de evitat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from Tehnologii web de evitat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from Tehnologii web de evitat

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from Tehnologii web de evitat

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.