INAPOI
Scris de Catinca Radu

INOVART #1 – Pablo Picasso

Atunci cand nu stii ce s-a facut inaintea ta, cum poti invata din ce a mers bine si, mai ales, de unde vine inovatia? Pablo Picasso spunea ca trebuie sa inveti “regulile ca un profesionist, ca sa le poti incalca asemenea unui artist”. Astfel, INOVART reprezinta o serie de articole in care vorbim despre artisti, curente si vedem care sunt factorii care influenteaza inovatia in acest domeniu.

Si, daca tot pornim cu citatul lui Picasso (al carui nume complet, by the way, este Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz Picasso – that’s a lot, I know), hai sa vorbim putin despre el si despre curentul pe care l-a definit.

Picasso este cunoscut de majoritatea oamenilor din perspectiva cubismului (stil in care subiectul este fragmentat in figuri geometrice simple), pictura sa intitulata “Les Demoiselles d’Avignon” (1907) fiind considerata prima de acest fel. Dar ce este mai putin cunoscut despre el este procesul prin care a trecut pentru a ajunge acolo.

Pana la varsta de 8 ani a invatat deja de la tatal sau tehnicile de pictura in ulei, realizand lucrari in stil realist. La 16 ani experimenta un stil mai liber, inspirat de Toulouse-Lautrec si Edvard Munch. A continuat aceste experimente in ceea ce acum numim Perioada Albastra (1901-1904) si Perioada Roz (1904-1906).

In 1907 incepe Perioada Africana – denumita astfel pentru ca acesta a fost expus artei africane in Muzeul Etnografic Trocadero, devenind fascinat de simplificarea si fragmentarea regasita in aceste lucrari. Am mai spus ca tot in 1907 a realizat si prima lucrare cubista?

Cred ca e mai usor de inteles acum ca aceasta inovatie nu a venit din vreo revelatie subita, ci la baza sa au stat: munca sustinuta de pasiune, experimentele si, nu in ultimul rand, cunostintele. Noua, la INOVEO, ne suna foarte familiar acest mix, just sayin’ ????.

Mai multe articole

INOVEO a scris

Category Entry Points: cum legi brandul de contexte clare?

Category Entry Points sunt momentele si contextele prin care consumatorii isi amintesc un brand. Afla cum sa folosesti category entry points in branding si rebranding, cu exemple romanesti si internationale. De ce category entry points [...]

Citeste tot articolul from INOVART #1 – Pablo Picasso

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Intalnirile fizice – cheia succesului in branding

Preferam sa ne vedem cu clientii fizic de la prima pana la ultima intalnire. Evident pot fi situatii in care comunicam si transmitem informatii telefonic sau online dar aceste sunt pentru detalii tehnice sau de [...]

Citeste tot articolul from INOVART #1 – Pablo Picasso

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

Brand rebranding & mere exposure effect: de ce repetitia vinde?

Mere Exposure Effect in rebranding Mere Exposure Effect este unul dintre cele mai utile principii de psihologie aplicata in branding si mai ales in rebranding. Oamenii se obisnuiesc cu ce vad des, iar repetitia este [...]

Citeste tot articolul from INOVART #1 – Pablo Picasso

Citeste tot articolul

INOVEO a scris

De ce nu creste brandul, desi bagi bani in marketing

In branding, la fel ca in gradinarit, daca vrei castraveti, plantezi seminte de castraveti. Dar multi antreprenori sar direct cu brandul in social media si SEO, fara a avea o definitie a semintei, a brandului. [...]

Citeste tot articolul from INOVART #1 – Pablo Picasso

Citeste tot articolul

INOVEO
Prezentarea generala

Folosim cookie-urile pentru a va oferi cea mai buna experienta pe site-ul nostru. Informatiile privind cookie-urile sunt stocate in browserul dvs. si indeplinesc functii, cum ar fi recunoasterea dvs. atunci cand reveniti pe site-ul nostru si ajutati echipa noastra sa inteleaga ce sectiuni ale site-ului vi se par cele mai interesante si utile.

Cititi Politica de Cookie-uri si Politica de Confidentialitate.