
Perseide si branding? Ce au in comun? Emotia momentului si asteptarea. Perseidele dureaza cateva nopti, apoi dispar. In branding, unele companii repeta tiparul: campanii scurte, intense, dar fara continuitate. La INOVEO, brandingul este construit pe strategie. Aceasta fundatie ii pregateste pe clientii nostri sa inteleaga ca designul este rezultatul strategiei, nu punctul de pornire.
Ce sunt Perseidele – legatura dintre perseide si branding
Perseidele sunt o ploaie de stele care apare in fiecare vara, intre 17 iulie si 24 august, cu varf in jurul datei de 12 august. „Stelele cazatoare” sunt particule de praf si roca lasate in urma de cometa Swift-Tuttle; cand intra in atmosfera, se aprind si lasa dungi luminoase. Se vad cel mai bine pe cer senin, fara poluare luminoasa. Mai multe detalii stiintifice gasesti pe pagina NASA despre Perseide.
Ce este brandingul
Brandingul, dupa David Aaker, inseamna crearea si mentinerea unui set unic de asocieri si valori in mintea consumatorului. La INOVEO, brandingul nu este doar despre culori si logo-uri. Este in primul rand un proces strategic prin care definim viziunea, misiunea si valorile si pregatim brandul pentru marketing. Abia dupa ce strategia este clara, designul prinde forma. Desi doar acestea se vad – pentru ca, asta e, 70% din umanitate este vizuala – ceea ce nu se vede, si nici nu trebuie sa se vada, este strategia. Aceasta este secretul brandului. Tinut sub cheie. Designul devine astfel expresia coerenta a unei directii, nu un artificiu vizual fara fundament.
Asemanari intre perseide si branding
-
Ambele starnesc emotie si memorabilitate.
-
Ambele au nevoie de promovare si anticipare.
-
In ambele cazuri, publicul asteapta momentul special.
Diferente intre perseide si branding
-
Perseidele sunt scurte si rare. Brandingul este continuu.
-
Perseidele depind de factori externi. Brandingul depinde de actiunile tale.
-
Perseidele nu pot fi repetate la cerere. Brandingul poate fi intarit si relansat oricand.
In fiecare august, Perseidele ne amintesc un lucru simplu
Nu tot ce straluceste ramane. Spectacolul dureaza cateva secunde, apoi cerul revine la normal. In branding, asta se numeste lipsa de consistenta. O campanie care atrage atentia brusc, dar nu este legata de o strategie solida, are acelasi efect ca o stea cazatoare: moment wow, apoi uitare. Aici merita amintit ceea ce spune Felix Oberholzer: strategia eficienta creste valoarea atat pentru client, cat si pentru business, in mod constant – nu doar intr-o singura campanie, ci pe termen lung.
Brandurile pe logica Perseidelor
Multe branduri din Romania fac cate un moment spectaculos, apoi dispar din mintea clientilor. Investesc in actiuni punctuale fara sa aiba o harta strategica care sa le lege intr-un sistem coerent. In branding, asta se numeste lipsa de consistenta. Concret, lucrezi cu mai multe agentii – de comunicare offline, de social media, de SEO – si fiecare vrea sa faca spectacol, sa faca cate o „Perseida” proprie. Si in asta n-ar fi nimic rau, dimpotriva, daca brandul ar avea o fundatie solida. O strategie. Vezi aici diferenta dintre strategie si plan. Altfel, aceste „Perseide” se fasie rapid si bugetul s-a cheltuit: frumos pe moment, zero efect pe termen lung, pentru ca brandul nu este articulat si bine definit.
Unde joci si cum castigi
Aici intra in scena perspectiva lui Roger Martin: trebuie sa stii „unde joci” si „cum castigi” pe termen lung. Brandul tau trebuie sa aiba un limbaj pe care ti-l impui si pe care il respecti consecvent. Asa poti crea o categorie proprie in mintea clientilor. Daca nu ai aceste raspunsuri clare, fiecare actiune de marketing risca sa fie doar o alta Perseida – frumoasa, dar trecatoare.
Despre perseide si branding in practica: workshop INOVEO
Nu ne uitam doar la „momentele de stralucire”, ci la cum construiesti un flux constant de relevanta si valoare. In 2 zile, iti punem pe masa:
– Pozitionarea (unde joci)
– Diferentiatorii reali si sustenabili (cum castigi)
– Planul de actiune ca sa ramai prezent in mintea clientului

Perseidele sunt frumoase o data pe an. Brandul tau are nevoie sa fie relevant in fiecare zi.
➡️ Vezi detalii si inscrie-te la workshopul nostru de branding
80% din locuri s-au dat.
Teoretic, deadline inscriere: 31 august.
Practic: atunci cand se ocupa restul de 20%.