Azi vreau sa scriu 2-3 randuri despre Landor.
De ce Landor?
Pentru ca e agentia de la care am invatat branding in 2005.
Pana atunci faceam marketing. Credeam ca stiu si branding. Nimic mai fals.
Landor mi-a dat structura. Proces. Claritate. Perfect pentru cineva ca mine, care avea nevoie sa vada cum se face „ca la carte”.
Mi-a amintit Emma – mentorul meu alive – ca pe 9 iulie 2025 Walter Landor ar fi implinit 112 ani. Iar agentia Landor, 84 de ani.
Landor a fost MBA-ul meu in branding. Mi-a aratat ca nu e vorba de intuitie sau gust. Ci de metoda. De ordine si disciplina.
Walter Landor a fost un pionier. Nu doar designer.
Omul facea etnografie inainte sa aiba disciplina nume. Intra in casele oamenilor sa vada unde tin alimentele, cum le tine, cum folosesc alimentele ambalate, cum gatesc, cum spala vasele.
De acolo pornea constructia brandului. Cu cativa pasi inainte de moodboard. Multi.
A proiectat nu doar etichete, ci si forma sticlei, a tubului de pasta de dinti, a conservei.
A legat produsul de om. Si felul in care e folosit.
A dat multe axiome in ale brnadingului.
Insa asta mi-a ramas vie: Produsele sunt facute in fabrica. Brandurile – in mintea consumatorilor. Si ori de cate ori o prind in cate vreo prezentare, vad un licar in ochii celor care prezint.
Impreuna cu doi colegi, am fost la Landor Hamburg, in perioada Seed Consultants (asa se numea agentia pe care o fondasem acum 20 de ani). Inductia a fost dura, rapida, intensa. Dar buna.
Brandingul are multa matematica. E un sistem logic.
Si chiar daca pare simplu, ca sa ajungi la esenta, sapi mult.
Azi, asta ma ajuta. In fata antreprenorilor, stiu sa leg asteptarile lor de un „de ce” clar. De o logica.
Increderea pe care am primit-o atunci ne tine azi drepți. Pentru ca stim cum se face.
Brandingul nu e despre cum arata ceva la prima strigare.
Vad tineri designeri care se indragostesc de prima ruta si nu mai vor sa o lase.
La nio procesul e simplu. Cautam ce trebuie, pana cand terbuie. Nu ne oprim la ce ne place noua.
Brandingul e despre a sapa. A citi. A reciti interviurile. A conecta strategie cu executie.
Walter Landor a lasat in urma nu doar o agentie. A lasat o metoda. O cultura. Un fel de a face branding care e parte din business.
Astazi, Landor face si sound branding, si motion, si branding senzorial.
Dar radacina e aceeasi: observatie, intelegere, empatie.
Si noi, la INOVEO, atingem oceanul cu degetul.
Azi facem un pic de motion design.
Un pic… care inseamna mult pentru clientii nostri. Vedem cum reactioneaza in prezentarile de look & feel.
Antreprenorii romani nici nu stiu cat de norocosi sunt.
Au acces aici, in tara, la procese testate international, construite pe ani de practica – 84 de ani, mai precis.